El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Pirates 2.0

Enviado por bullarolas 
Re: Pirates 2.0
19-February-2008 20:11
bé, per on comencem?
A Montserrat tenim, a veure...gran il.lusió, enigma cid tamar (les travesses al cavall, es consideren per baix, o per dalt o pel mig?), lotus, david aparicio, olesa reencuentros,trollryggen, directa amistat, vagabunda lluna, segona lluna, odisea espacia,...l, unes quantes a st. benet, altres quantes al sud,...agulles,...
al Montsec, bla bla bla, al Piri,...
Quan comencem a destroçar vies obertes per dalt? I les obertews per baix per matats que no fan més que assegurar-se. També tenim unes quantes. Bé, jo, com que només puc sortir un dia i no massa lluny (perdoneu però tinc una dona que no li va massa la muntanya i una nena petita i la feina no em deixa veure-les) no podré quedar massa per creuar els set mars, trobar el tresor del capità Morgan, i desequipar les naus de l´armada de sa majestat el parebolt. Però tranquils comenceu sense mi.

Quedi clar que m´he mullat, no em llenceu als taurons, si us plau. He tingut massa testosterona? i prous collons? Aquestes discusions són tan antigues com l´escalada, companys (o col.legues, suposo que enemics a mort no, o si? perquè amb erl to que agafen aquests forums, si no vas de fill de puta cap a dalt, no ets ningú, si no vols carregar-te la feina (o el desgavell) d´algun altre ets un "llest"). Que si corda que si no, que si pitons per ajudar-te en un pas que si no, que si reblons que si no, que si cordes fixes, que si per dalt que si cada metre i mig. Qualsevol que no escali i que tingui dos dits de front, fliparia amb aquestes discusions, perquè en el fons el tema del sexe dels àngels, ben enfocat té el doble de sentit que això. I con est y un bizcocho, seguiu discutiont que jo escalaré topt tipus d´escalada al meu nivell, amb bons companys, explicant mentides al bar, és dir, com sempre. Apa, ja m´he quedat a gust.

Salut i a disfrutar, que són quatre dies i ja portem (jo, com a mínim) dos i mig

Ignasi
Re: Pirates 2.0
20-February-2008 10:28
Stopper,

En el teu mateix argument no creus que et contradius?

"El qui marca com una via s'ha d'escalar és qui la obre..si la vol obrir en solo es repeteix en solo...qui marca com s'obre una via é l'aperturista."

Suposo que això NOMËS val per les vies que consideris com a DIGNES o no MEDIOCRES. en canvi qui es despenja i cus una paret a bolts...aquest NO ESTA MARCANT LLIUREMENT UN ESTIL, esta envaïnt un terreny, un espai reservat per a apertures més dignes.

PRECISAMENT el que vull demostrar-te, és que no es pot imposar un estil d'apertura o equipament en base a que es consideri més o menys valorable, donat que sempre hi ha algú millor que ens pot criticar com obrim i equipen, tancant a que en un futur es pot obrir o equipar millor..i el solo ( fins a 9a ) ho demostra...seguint el que tu proposes i aplicant-lo al limit, coherentment, només es pot escalar en solo.
Igual que equipar una paret amb bolts impossibilita l'ascens per sota, obrir assegurat impossibilita l'ascens en solo i a vista. Revela el grau, possiblement neteja cantos, queden marques, marca la ruta..etc.

Igual que els parabolts et fan opinar que anem de mal en pitjor un altre podria creure que les cordes i els aliens de ultima generació fan que NO QUEDI ESPAI a Montrebei per aventures DE VERITAT..posar-se per sota, sol i sense cordes ( a l'estil PREUSS i a muerte), per obrir vies com en LALUEZA...). posar-se per baix amb casc, aliens, claus i espitador i corda és molt més facil...si s'obris a poc a poc, en solo..deixariem espai i temps a les parets per respirar, per evolucionar amb noslatres...no creus?

ës una qüestió de limits que ens imposem, de compromís VERDADER, no de compromís "acotat"...qui és que acota el compromís que CAL adoptar? Perquè? Perquè és el seu límit? perquè és el límit MAJORITARIAMENT acceptat per la minoria que ho decideix? I si hi ha una minoria encara més reduida que creu que hi ha un límit més enllà? ( ja arribarà, no et creguis, i t'asseguro que no de les files dels clàssics sinó del qui fan totxo...)..

A partir d'aqui un bolt més o menys, una ressenya més o menys, són nivells de gust i compromís que uns i altres ens anem imposant i fent creure als altres que és el limit ( el teu i el meu)..al que CAL arribar ( i no ens "passesssim" no fos que em quedés obsolet!). És precisament un dels sentits de la frase d'en Josep Batlle...

El Bullarolas coma PIRATA 2.0 proposa un retorn a l'esperit DESEQUIPADOR...aplicant el mateix esperit es pot DESEQUIPAR totes les arestes que tinguin res ( per déu si són IVº !!!), i podem incloure les vies del BULLA ( que algun espit i plom tenen), especialment si un cop allibertas els A1 resulta un pas de 6a+. I que les escali qui realment es prepari física i psicològicament.

El bolt és una trampa, la corda és una altra...LA ESCALADA és molt simple...puges i si no estas al nivell caus...no es pot acusar a uns de ser MES COVARDS del que tu ets...és una mica incoherent no creus? Quina és la "trampa" acceptabe? La teva o la dels bolts? Perquè?

I davant d'aquesta il-lògica tant lògica, l'altra solució seria ensenyar a la penya, informar, pendre acords i fer veure al personal que hi ha molts punts de vista i que cadascu escali com li sembli sense trepitjar vies dels altres ni malmetre-les amb reequipaments histriònics o apretant vies cada metre i mig.

En quant a massificació..evidentment EN CONTRA..a tot arreu..inclosa Vilanova, St benet ( que per obrir o equipat ja s'ha de buscar amb lupa per no compartir cantos entre vies...), Agulles, algunes parets..etc...o es que s'aplicarien criteris diferents entre esportiva i classica o artificial?

I si no a fer Psicobloc..i deixem de pujar a les parets "fent trampes" tots plegats..no?.

Apali salut i a escalar de tot!
Re: Pirates 2.0
20-February-2008 16:57
Tranki, tranki.. jugues amb les paraules (que no és el mateix ni té el mateix resultat que jugar amb els conceptes). Penso que de tota manera ja ha quedat clar que és el que defensem els uns i els altres.
Subscric això últim que deia l'stoper. El dia que s'obrin vies en solo jo no les podré fer. No tinc ni tindré el grau per fer-les i, en canvi, sí que tinc i tindré milers d'escalades adequades per al meu nivell. Penso que aquest pot ser un punt de partida per entendre el perquè de les critiques d'agulles, o les crítiques als reequipaments.
Parles molt de respecte i en canvi ets força talibà: encara resultarà que la Vanitat Oculta ja no la podem escalar en artificial perquè l'amnic Willow i en Gerber l'han alliberada i finalment només era 6b (+?). Han calgut quasi vint anys perquè el nivell evolucionés prou perquè algú la pugui fer en lliure. Però això no vol dir que ara sigui obligatori escaara-la en lliure (fer aquesta afirmació, igual que la del solo és talibà). El que si que no es pot fer és cosir-la a parabolts per així anar explicant que hem fet la V. O. i encara hi ha algú que dirà que per què no?

sobre això d'alliberar les meves vies d'artificial. Per a mi seria un orgull que escaladors potents com els que hem esmentat alliberessin l'escatològica de narieda (p. ex.): nois a veure si us animeu: Però em continua sonant ximple dir que el dia que estigui alliberada ja només es podrà fer en lliure.

Mireu-ho com vulgueu. Les expansions suposen una vulneració que no suposen els friends ni els aliens (i per mi tampoc els pitons.. encara que aquest pot ser un debat molt llarg: és un bon senyal: millorem. encara que n'hi hagi alguns que taladro en mano serien capaços de cosir tot el que els posessin al davant.
Re: Pirates 2.0
20-February-2008 18:40
No se trata de jugar con las palabras o con las ideas (al fin y al cabo las unas son la representación de las otras)... todos tenemos ya la cabeza tan dura que no nos entran ideas diferentes a las que ya tenemos... Las verdades absolutas no existen y cuando en una negociación alguien se niega a ceder para llegar al entendimiento, la negociación fracasa y lo único que se saca es exaltar los ánimos.

Al final conseguiremos que, con un subidón de testosterona, X se autoconceda el derecho a limpiar a golpe de radial la vía que Y había abierto a taladro y desde arriba. A la semana Y se descolgará por la vía que X había abierto a plomos y pedales y le picará unos buenos buzones para que no pase de V+.

¿Y quién sale ganando? xD
Re: Pirates 2.0
20-February-2008 18:58
TRANQUI:et segueixo donant la raò,S HA DE PROVAR TOT,PERÒ CADA COSA AL SEU LLOC.des de el moment que els escaladors esportius us heu cansat de fer "bordillos" i heu descobert les Tapies intenteu adaptar les tapies a l`escalada esportiva,i no es això company,no es això....igual no m`inmagino pujant "la Rambla" de siurana amb artificial "perque en fa ilusio fer-la"(la destoÇaria amb tots els cacharros)no m`inmagino els esportius a les tapies "per que els agradaria fer-les pero estàn perilloses..."(les destroçen obrint per dalt o sobre-reequipantles)CADA MODALITAT AL SEU CAMP.i si us adapteu al medi on esteu escalant(BIG WALS CATALANS)i escaleu en lliure Respectant el joc(VANITAT OCULTA)llavors sou els mes grans (J.M:ALZINA)
Re: Pirates 2.0
20-February-2008 20:37
Ei Paca, a mi el concepte aquest de cada modalitat al seu camp ni m'agrada ni el trobo lògic. Trobo injust que una paret es pugui omplir de ferros pel simple fet que no tingui més de 30m i en canvi una de 500m no. Totes les parets, grans i petites es mereixen un respecte i l'escalada tradicional ha de poder tenir un espai a tot arreu perquè també hi han friquis que els mola fer totxos posant friends i tascons. El problema que tenim NO és que algú es fiqui al terreny de l'altre. El problema és que hi han individus que alteren la roca per sempre al seu gust i, això és molt egoista perquè la roca que ens pertany a tots i no tenim perquè adaptarnos al patètic estil de segons qui ni tampoc som tant idiotes per nar posant tascons al costat d'un parabolt. L'estil, l'exposició, la dificultat i les possibilitats d'assegurar-se son coses que les ha de dictar la morfologia de la pedra i no un paio amb un trepant o un espitador. I si no es pot què hi farem, per això existeix el top rope. Res que em ralla que Montserrat estigui tant fet mal bé. M'agradaria molt poder escalar vies com la Santacana sense haver de veure aquells ferrots cada 3 o 4m...
Usuario anónimo
Re: Pirates 2.0
21-February-2008 08:32
Tranki, no es tracta d'imposar res: es tracta d'explicar-ho tant, que finalment els friquis del taladru ens escoltin i s'adonin que el que fan no està bé: pots donar-li voltes i més voltes, pots parlar de drets i de respecte: omplir una tàpia de parabolts despenjant-te des de dalt, trepitjant vies anteriors o acostant-te abusivament a clàssiques, enganxant bolos amb sika, destroçant els peus de les roques amb la destral, doblant reunions i instal·lacions de ràpel. No està bé.

I si no teniu la dignitat de reconeixe-ho: foteu-vos-hi fulles. Qui ho fa podrà continuar-ho fent, però que aguanti el chaparrón (no està bé, tios). N'estic tip que no poguem dir-hi la nostra en nom de no sé quin respecte i no sé quina veritat mistico-diversa absoluta..
Re: Pirates 2.0
21-February-2008 17:16
PACA, Crec que confonem el vies ja escalades amb vies per obrir o equipar.
escalar matxacant la RAMBLA seria igual a cosir el MIRALL a bolts..no et/ens confonguis. A tu ningú t'ha prohibit mai obrir una via de Ax en cap tapia esportiva ( que ho has fet i cap problema), mentre no trepitgis vies existents...si és molt simple!!!!

Estem parlant de que l'esportiva s'ha de minimitzar o reduir a els totxos o cingles curts..i segons alguns eliminar del planeta...

El passat finde però vaig veure que el tema realment seria que les vies s'escalessin o obrissin a poc a poc, esperant que es poguessin fer sense cordes..així la roca no es viola amb cap material, no hi ha saturació, només escala qui n'és capaç ( sense trampes ni arguments barrocs que només justifiquen allò que ens interessa). I sinó a fer PSICOBLOC ( que és com l'esportiva al lliure)...i poca cosa més...si en Preuss ja ho feia fa 100 anys!! es que anem enrerre?????????????

La resta és posar el limit allà on et va bé..a un els va bé cada 2 mts i amb taladro, als altres on poden i amb aliens o plom precolocats, etc..però tant uns com altres adapten el seu nivell de compromís al seu sostre de incompetència...

Evidentment NI TANT SOILS CONTEMPLO LA POSSIBILITAT DE acceptar el fa el tarragó o el LLAssera...per mi com si els volen llençar pels degotalls...em sembla una absurditat, tant com si un abrís un A4 cada metre i mig a Vilanova o una via a Comalestorres a dos metres de una altra via ja existent a la que creua i sobreequipa..ui que això ja ha passat també..perdó, posaré un altre exemple, o millor no. Deixem-ho estar que ens liem i no anem al grà.

No parlo de "drets", ni de mística, ni de "respecte" parlo de coherència amb uns principis..i aquí és on falla el tema..es "cohereix" fins al punt on la penya ja té por de matar-se...llavors el ferro i el Nylon ja són "valids", els topropes, els ploms, els espits..etc...

El que no entenc és que l'únic que es respon "el que jo faig és més valid".."m'estan traient lloc", "tal o qual estil no em mola i per tanmt no es pot permetre"..etc...

...¿potser enlloc de PARLAR tant s'hauria de predicar amb l'exemple?

Per mi encadenar aquell 7b en solo ja és un pas endavant en una direcció que no dóna pas a cap altrernativa "teòrica" i xapa la boca a la majoria dels qui estem aqui dale que te dale....

Algú podria justificar-me perquè el SEU NIVELL de COMPROMÏS és l'acceptable i determina ON CAL DETURAR-Se ( i en conseqüencia el legitima a obrir vies evitant el que algú més tard o més d'hora les escali sense tanta artificialitat i en un estil molt més net i coherent amb el COMPROMÏS?).????

Fins aleshores crec que em quedo amb el tema del respecte entre disciplines, persones i estils..i espero poder practicar-los TOTS allà on em roti mentre no trepitgi una via ja feta...

Salut bous i pau que hi ha lloc per tots excepte per qui ja sabem...
Re: Pirates 2.0
21-February-2008 19:32
Jo penso que no es tracte nomes de no trepitjar vies, si no de continuar amb la ética que sempre ha sigut una regla d'or a l'escalada.I es la seguent: (en refereixo es clar quan tenim al davant una tapia amb historia, tipus pared de l'Aeri, oest del Naranco etc. no quan el que tenim es Corones o Gelida, que ja ha sortit per aci.)Jo en poso a sota i començo a pujar, que trovo fisura, dons li poso un Camalot, que no mi cap, dons un pito, cap amunt, osti, una placa llisa, dons provo amb els ganxos, que no puc osti,doncs un copper. però com que no soc el Paca, doncs i poso finalment un espit, o bolt. Vale tu no pasa res.Arrivo a la reunió, i ha fisura, vale un tasconet i un bolt ben gros (potser si vols que la via qu'obres es repeteixi millor no arriscar amb les R). O no !vaig al meu limit i el que vulgui que se la monti. I axí cap a munt.

L'altre versió: osti, tan lolo que soc i no tinc cap via al Aeri, quasi no hi ha lloc, però el meu nivell actual es 8a a vista i 8c currat. Que sera que si en despenjo per a qualsevol tros de paret no sorti be.Doncs mira somi, a mesura que baixo l'equipo i ja vaig marcan el cantos, i fins i tot la provo. Despres de 25 pegues ja en surt en lliure. Ara en nom de l'escalada freeki ya puc posar el llisto ben alt, fins i tot per sobre de vies del costat que abusan de l'artifo. I aixo que es 8a, no que va! no passa de 7b. Llavors al darrera ve el payo que fa la segona i va a vista.Amb un nivell consolidat de 7c a vista.Despres de 20 osties s'en va a casa pensan, aixó de la tapia no en va gens.

No ho se, jop no vull ser carca, de fet he equipat vies d'esportiva.però les sensacions son aquestes. No es patrimoni de les generacions actuals, ja va haver.hi merde avans quan la Colores de Tarradets i tot aixo. De segur que avui dia el Hubber i molts lolos l'obririen per baix.Es pur egocentrisme companys.I voleu qu'us digui qu'es el que te la culpa, doncs el puto taladre dels collons. Si aquesta penya qu'ha fet aquestes barbaritats ho tingues que fer pican a ma, de segur que no passaria tant. L'estiu passat vaig acompanyar un dia a un lolo amb una historia "intachable" en les seves apertures i tirava del taladro i dels bolts que no vegis, les seves vies antigues fan por i ara no veu ni les fisures, joder si es mes facil posar un bolt qu'un tasco.

Jo faig de tot, com molts aci, però repetixo, el futur de l'escalada està ja en el "cleanclimbing"no nomès en la clasica, en l'esportiva potser tambè. Avui el grau de les vies esportives va augmentant per la longitut de les vies, mes que per el nivell de bloc, quan temps mes durara aixó de les cordes de 80 mts, aviat hauran de ser de 150 mts? per a fer 9c. I nosaltres, els que restin encare jugaran com sempre al joc de superacio.I ja no sabran com fer.ho amb totes les parets plenes de ristres de bolts .

Companys, el futur ens compromet.
Re: Pirates 2.0
23-February-2008 10:34
Tranki:Perdona,no m`expreso be,jo estic parlant de vies Ja Obertes,(Tempesta nocturna,latin brothers,punsola,desiree... etc,inicialment sobre reequipades per que la gent"no es faci mal")Es clar que tothom te dret a obrir com vulgui!!!(esportius o classics)RESPECTANT LO JA OBERT!!!!,per lo demes segueixo,malgrat no m`expliqui be,estan d`acord en lo que exposes.
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar