El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

robatori cara sud

Enviado por lluna 
Re: robatori cara sud
11-January-2008 12:24
Si no es la justícia ordinària, potser serà una pedra que deixarà anar una simpàtica cabra o be una mala caiguda picant reprisa...
al final cadascú te el que es mereix.
Si, ja ho se, això es tenir molta mala llet, però es la que em provoquen fets com aquests.

Lluna felicitats per les repostes.

Josín, utilizaremos el catalán siempre que nos de la gana, en internet o en la calle. Ya probaron de prohibirlo hace años pero no funcionó. Si te interesa el mensaje, puedes pedir una traducción educadamente.
Re: robatori cara sud
11-January-2008 13:51
Una motxilla a peu de via en una zona d'escalada, amb roba, menjar, mòbil, diners....em sembla a mi que no està ABANDONADA, sinó que el propietari deu estar escalant a prop, fent les seves necessitats o despistat mirant els ocellets.
El senyor Rokiski no se en quines lleis es basa però no deuen ser les espanyoles.
Li diré que endur-se la motxilla amb tots els objectes és una FALTA o DELICTE DE FURT, en funció de si el valor de lo sostres és fins a 400 euros o superior a aquesta quantia.
En el cas que ens ocupa i vist la llista dels objectes és de suposar que el valor és superior als 400 euros, per tant seria un delicte de furt i el codi penal i la justícia castigaria els autors amb PENES DE PRESÓ de 6 a 18 mesos (art.234 del codi penal).
En el cas que, per les raons que fos, el propietari ho hagués realment perdut, els que s'ho quedessin incorrerien en un DELICTE D'APROPIACIÓ INDEGUDA, article 253 del codi penal que diu:
Seran castigats amb la pena de multa de 3 a 6 mesos els que, amb ànim de lucre, s'apropiessin cosa perduda o d'amo desconegut....

Per això existeixen les oficines d'objectes perduts o fòrums com aquest per quan algú troba alguna cosa a la muntanya i ho vol tornar al seu propietari.

De totes maneres la única denominació d'aquests personatges és la de IMPRESENTABLES, i com molt bé diu en Piju el millor que els podria passar és que els caigués una esllavissada de pedres al damunt.
Re: robatori cara sud
11-January-2008 14:04
Per cert, el senyor que demana que s'escrigui en espanyol deu tenir un lapsus de memòria (o com diu ell, d'autisme) des de l'any 1975 no? Perquè el senyor Franco em sembla que ja la va dinyar i vivim en un país lliure i democràtic on la gent es pot expresar en la seva llengua.
Si no m'equivoco aquesta pàgina web es va crear a Catalunya, no? (si l'haguessin fet a Colòmbia ja ho entendria que algú demanés més presència d'espanyol).
Apa, més educació i si alguna cosa no s'entén es demana. Que els catalans som amables i bons traductors.
Re: robatori cara sud
11-January-2008 19:21
piju no te equiboques tanto anda esto ya estaba zanjao me la pela tu idioma,ya me has tocao las bolas para tu informacion a vosotros os han concedido el catalan como idioma al contrario que el bable,no des clases de educacion si no la tienes,no te das cuenta que te estas atrincherando si bienes x asturias y ablas en catalan y pretendes que te entiendan lo unico que vas a conseguir van a ser dos osties y en bable cara pijo.xavi no me vengas a dar clases de historia,si vivimos en un pais libre y democratico tengo derecho a expresarme donde y como me de la gana lo captas,yo ya lo capte ahora te toca a ti si puedes claro,pensar las cosas bien y nos acerreis (globalidad) ciberescaletas
Re: robatori cara sud
11-January-2008 19:48
Potser la esllavissada de pedres hauria d'anar pel senyor josin!!
sembla mentida que en els temps que vivim hi hagin aquest tipus de personatges!
sap greu lo del robatori, jo aquests els penjaria de la seva propia corda (si es que són escaladors), pro dels collons!!
apali salut i bones trepades.
Re: robatori cara sud
11-January-2008 20:49
Sr. Josin em sembla que a vosté ningú li ha negat la llibertat d'expressar-se en la llengua que vulgui, ans el contrari, és vostè el que pretén que aquí tothom s'expressi en espanyol (li sona la paraula dictadura?). A mi no se'm passaria mai pel cap anar a Astúries i posar-me a parlar en català amb tothom, és més, sempre que viatjo fora del meu país intento comunicar-me amb la llengua del lloc. Tampoc em posaré, per lògica, a escriure en un fòrum asturià, holandès o mongol en català, tot i que sóc lliure de fer-ho. El que tampoc faré serà fotre-li dos òsties al primer estranger que vingui a Catalunya i no em parli en català perquè no el coneix, ja mirarem d'entendren's d'una manera o altra.
Per cert a mi no m'han "concedido" cap llengua i li desitjo que per molts anys pugui disfrutar de la seva, el bable, llengua protegida, estudiada a l'escola, permesa per comunicar-se entre els ciutadans i l'administració d'Astúries, però no reconeguda oficialment pel govern.
Si el que vol és globalitat comenci a estudiar l'esperanto, CIBERGAMARÚS!
Re: robatori cara sud
11-January-2008 21:27
Realment a vegades penso que la gent no despenja de més amunt.
Josín realment em costa entendret i no només pels teus errors semàntincs sinó ja pel teu rahonament particular dels fets. Car que el bable no es reconegut com a oficial et poses de mala llet contra el català? Primer de tot si no mantens una llengua viva mai serà reconeguda com a res perué mai tindrà prou pes. I la llengua la menté viva la gent no claudicant ni guardant-la portes endins sinó volent-la usar a tots els nivells. Aquest foro n'és un exemple i el fet que t'invtitem a usar el bable amb llibertat i tu no ho facis en pot ser un altre.
Jo no m'atrinxero enlloc, si vaig a asturies intento anarhi amb 4 paraules de cortesia apreses igual que faig quan vaig a euskalherria a galizia a corsega o a occitània per exemple. No he de sortir de catalunya per tenirhi una diversitat cultural que casi no conec.
Si vaig a un pais on no parlo l'idioma intenteré ser ben educat i ser conscient d'allò. Per sort coneixo més d'una llengua, per definició els catalans solem ser bilingües amb més o menys gràcia com a mínim per tant ja intentaria arribar a una entesa amb un asturià ni que fos ell en bable i jo en castellà. Si em foten 3 calvots per no coneixer la llengua o parlar la meva senyal que aquí som uns primos de campionat ja que hi ha gent que fa 50 anys que viu a la terra i encara et diu: mande?
Crec que el xavi no t'ha dit que tu no et pots expresar en la teva llengua sino que no pots demanar a un altre que canvii la seva. Ja se que els españols tenien problemes en distinguir entre bilinguisme i disglossia, tristement veig que els asturians també.
Xaval... cumpleixes tots els punts per apuntarte a ciutadans... truca al sr rivera a veure si podeu muntar un sub nucli per allí dalt: libertaz libertaz. vaia tela...

Pq sempre estem igual? sembla mentida.
Re: robatori cara sud
11-January-2008 23:22
Tanquem ja això, un robatori ho es aqui i a Xina, i els lladres uns fills de puta. I del tal Josin doncs es passa, i ja està. Bon any a tothom.
Re: robatori cara sud
12-January-2008 02:07
jajjaja me da la risa mira que debe aver catalanes en el foro y solo los picaos se meten esto es un bacile no captais nuestro humor salvo el martini enga ya nos molestamos mas molt bones grimpades i lluna molt correcta en el teu lloc adios
Re: robatori cara sud
12-January-2008 08:35
Xavi en tu escrito lo explicas todo muy sencillamente, y cierto es, seguro que dichos artículos, dictaminan los datos de dicha manera, pero en este país por desgracia (y por experiencia lo digo) las cosas funcionan "digamos diferente", por lo que permite decirte que aquí,
y si no lo sabes a la que te descuidas te la pegan, y no vayas a comisaria alguna a poner denuncia, por que lo primero que te dicen es, que haberte llevado la mochila a CAGAR contigo,.¡VALE!.
El tema ROBA TORIO (Yo lo considero asín). es harto conocido por todos, y no hay lugar en el MUNDO, en el que puedas estar seguro, de que no te van a sustraer tus pertenecías, a la que te despistes un pelo.
El tema LENGÜISTICO,. El enfrentamiento entre personas, sean de donde sean, tampoco lo comprendo en absoluto, que más da, nuestros orígenes, color de piel o sexo, lo importante es que nos sepamos respetar, y si se ha hecho así, siempre ha habido entendimiento y buen ROYO, que tal vez es también un poco lo que falta.
Saludos.
Re: robatori cara sud
12-January-2008 10:17
Efectivament Rokiski que això és un robatori (encara que en termes penals aquesta paraula defineix un altra tipus de fets), però sí, aquí com arreu el millor és la prevenció i tenir les coses a la vista. A mí també m'han buidat el cotxe de material a Santa Cecília, així que ara prenc unes altres mesures i com dius tu m'emporto tot el material allà on vaig. I tothom coneix algú que ha patit fets semblants. Una denúncia quan t'han robat com a molt et pot servir si tens una assegurança però poca cosa més, si no enxampes els autors poca cosa a fer. I si els enxampes tampoc els caurà caire càstig (a no ser que els trenquis directament la cara). Aquí i arreu està ple de "perles", pensa que quan s'hagin acabat les noves presons previstes a Catalunya ja estaran saturades. Potser al final haurem de ser els ciutadans honrats els que anem a viure a les presons ja que serem els minoritaris.
I com molt bé dius, en el tema lingüístic el millor és el respecte, tot i que sempre hi ha algun bromista que vol liar la troca.
Re: Putos Ladroas!!
21-February-2008 08:50
Increible!! Es molt trist,anava a dir que era per ser una zona molt frecuentada,pero despres del altre cas de la corda al montsant,ja no se que pensar,hi ha molt de cabron por ahi. A robar al guiri,pero no als de casa,com a minim.

Increible!! Es muy triste, hiva a decir que era por ser una zona muy frecuentada, pero despues de saver del otro caso de la cuerda en el montsant,ya no se que pensar, aqui hai mucho cabron. A robar al guiri,pero no a los de casa,como minimo,je je.

En esperanto no me atrevo a escribirlo,mirad las faltas de ortografia en ambas lenguas,es lo que tiene que te expulsen de los colegios,putos inadaptados!!

Gis Larrevido!
Re: Putos Ladroas!!
02-March-2008 18:36
una de las cosas que no entiendo es que quando hablo en catalan por la emisora de mi camion con otro compañero catalan circulando por ejemplo por Asturias,siempre hay un camionero español que nos interrumpe diciendo que hablemos en español por que no se entera,lo curioso es que si le digo "fill de la gran puta!"(Hijo de la gran puta) me entiende!!! conclusion:Catalàn se entiende en España,sólo falta un poquito de interes...Por cierto,si en asturias hablan en asturiano yo los entiendo.
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar