El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
ep! a la primera R de la Morgan .. ha petat un espit (cargol rovellat) i l'altre tb te pinta d'estar a punt de fer-ho. És compacte i difícil de reforçar, nosaltres vam desgrimpar el primer llarg. Recomanable pujar-hi amb espitador i arreglar-ho la via és veia guapa si.. :(by edunz - Pic de l'Esquella
el tercer espit de l'L4 continua amb un estat lamentable, recomanable pujar amb espitador i substituïr-lo, that's all del que vam fer, bona via de la cara nord, ens vam baixar abans del nosostre rapelant per una tronada que teniem al clatell i que al final no va ser res :(by edunz - Frares Encantats
Bonica escalada clàssica de la Roca dels arcs, ara ja molt trepitjada per les esportives que hi passen aprop. La via està pràcticament equipada a alguns llargs i poc en altres, acabarem posant peces aquí i allà. Adjunto la topo amb el material que vam trobar, només al quart llarg pot ser que hi hagi alguna cosa més, que no ho recordo. Nosaltres al tercer llarg vam fer la que marco com a R opcionaby edunz - Roca dels Arcs
quin detall Ferran, doncs tot un parell de bones vies per un fora de sèrie, segur que s'ho mira divertit des del capdamunt del seu cim los 'galls' de lleida m'expliquen això al blog: Hola Edunz. Despres de consultar a varis GALLS i contrastant informacio, podem dir quasi a bgen segur que la "Joan Freixenet" va ser oberta a l'any 82, igual que la de Terradeby edunz - Roca dels Arcs
la vam repetir fa uns dies sense claus i repetint el semàfor i el gris només queda expo un pas del segon llarg xo és fàcil adjunto topo amb el que vam trobar, bona via! sabeu qui són els oberturistes i any? mola que aquesta info no es perdi de les topos que junt amb l'escola dóna idea de les 'dificultats'by edunz - Roca dels Arcs
l'altra dia vam passar-hi que no escalar-hi i hi vam veure un individuo plantat, xo no ens hi vam estar prou estona per veure si era una parella fent el niuby edunz - Collegats
algun vei de la zona, sap si la voltonera de la cosmos està ocupada aquest any?by edunz - Collegats
el díedre per on va la Raspinell és guapu, xo té el tràmit d'escalar els dos primers llargs marranus per arribar-hi.. no se jo si per la Nivea l'accés és més guapu. O la Martyrium, ja ja! ha estat 'restaurada' de fa un temps, amb alguns bolts i espits nous el tema és que una parell de voltors s'hi estan instalant a lo grande a la repisa de l'R3, a nosaltres ens vaby edunz - Canalda
molt bona feina! adjunto la topo amb el material que vam trobar de més a la repetició que hem fet aquests diesby edunz - Roca dels Arcs
demencial si, i anarinant.. sense ordre ni concert, una més, ja fa temps que els excessos del parc temàtic en que les marques i algunes entitats excursionistes (o directament esportives) han convertit la muntanya, ens afecta a tots. Sembla que l'accés des de la vinya nova, és a dir, en sentit contrari, no està tancat. Què ridícul! llàstima que hi hagi pocs advocats activistes entre els escaby edunz - Collbató
la vam repetir aquest finde vam repicar algun clau mòbil però els compis no van clavar, quedant un bon 6a+ obligat a L2, el més durillo, a un bon tram díficil amb rista de material precari al primer terç del llarg (jo anava de segon que llavors tot se veu més difícil) també vam sanejar una mica més les fissures de vegetació, i tirar avall algun bloc ... La via ara està amb més bolts dels que mby edunz - Aeri
epa, la vam fer aquesta setmana... la part de baix de la paret no dóna molt de si, a dalt la cosa ja està molt bé només un apunt, tipus entre les 11 i fins a les 3 solana de la guapa, com a mínim ara amb l'alçada que porta el sol de juliol,,, oju, que nosaltres ens haguéssim torrat si no fos xq el dia encara estava una mica "fresquet" ah, algun càmalot petit i aliens tampoc ens fby edunz - Perles
aquests ulls grandiosos de la vertical d'aquesta primavera, ara no se si j'ha s'havia divulgat aquí, tan fa repetir-ho, o recordar-ho, quina passada d'escaladora que a voltes passa tan discreta i sense fer sorollby edunz - Alpinismo
vua, a montserrat cada vegada s'ha de començar de zero si no hi vas molt sovint! :) cal portar mallons i cordinos, però el ràpels són nets i directes, jo dira que amb 2 de 60m fas, o potser el primer curt x fer baixar el nus millor. Si que et perds la guapa aresta per sortir pel coll, xo rapelar és molt ràpid i net. L'accés és molt evident.. passes el torrent característic i just al lby edunz - Diables
iep, bona feina si, jo tb ho veig com el tranki que els graus en lliure estan ben ajustats.. la via guanya molt si es passa en lliure afegiu un equivalent del C1 o .75 pel fnal de l'L1 on antingament sembla que hi havia un clau sembla que abans del primer bolt (viatge) de l'L2 tb hi havia un clau i sembla lògic un alien tipus vermell per un pas de l'L4 també sembla subsittuïrby edunz - Diables
epa, la vam repetir l'altre dia amb el Fleki, la via segueix sense claus i opinem el mateix sobre que amb uns pocs retocs, amb 3 clauets afegits a llocs concrets i la cosa quedaria molt bé i es faria molt més.. un tercer llarg de pel.lícula!! sobre els graus i tal i qual, plus amunt plus avall.. tan fa, xo en general la via costa més del que aparenta amb la topo (al blog de l'alt urby edunz - Perles
Ei, tros de vies! Molt bé molt bé.. sense ànim de res, però és que no me n’he pogut estar: Espero que ho gaudiu, rotllo època de nidificació no passa res, el trencalòs nia a més de 3km d'aquestes vies. Si trobeu els forestals no se què passa però al bitxo no li feu nosa :)by edunz - Escalada Clásica
uei Ferran, bona via si, a mi em va flipar xo como em flipa canalda no sóc geeeennnnsss objectiu :) els graus a aquesta paret sempre poden anar plus amunt plus avall.. ja ho dius bé, segons el gest, com l'encares, l'alçada! (panxes) saluts!by edunz - Canalda
també hi ha qui s'estalvien el dilema d'aprofitar cap forat vell inexistent i sota el gran paraigua exculpador de la "restauració" o "reequipament" afegeixen bolts a les reunions que eren netes o calia reforçar amb claus... i anarinant amb això de canviar l'escalada de les vies.. no sigui que hi hagi algun pany on la incertesa encara formi part de l'escalaby edunz - Escalada deportiva
adrià, el moviment de terres que esmentes no té a veure amb el complex que és preveu al sud del nucli de Navès, xo segur que les sensaciosn fortes les passen a buscar sota, sobre i pel mig dels cingles, .. una cosa porta a l'altre. endavant!by edunz - Escalada Clásica
al poble de Navès a les faldilles de Busa també recuperen un d'aquests projectes megalòmans sortits de fàbrica: spa-àrea esportiva-residències de luxe-etc... els veïns de la Vall d'Ora ja fa temps que s'ho veuen a venir, i es pregunten d'on treuran l'aigua, ara que sembla que el progrés està garantit. Em sembla que el cruif dels xupa-xups n'és un dels inversors, xo aby edunz - Escalada Clásica
merci per matissar, millor l'eina que l'escopeta.. les calentures del moment fan la resta.. aquell motroig lliure s'ha perdutby edunz - Mont Roig
gent, primer va ser tancar el refu del buhó o obrir-lo a patades, clar que sempre podem demanar la clau als serveis territorials del DAAM a lleida, o a l¡ajuntament de Vilanova de la Sal, molt pràctic tot plegat després regular l'escalada encoberta amb un consens escalatori que no és més que el resultat d'unes reunions on alguns vam mirar d'acotar al màxim les aspiracions regulaby edunz - Mont Roig
actualitzo la topo, hi havia un error a que l¡inci era el de la Miqueluchi, bona via també en el seu estil i dificultatby edunz - Mont Roig
pot ser un projecte del ramon i l'axel on queda poc per acabar-lo, ja piularanby edunz - Escalada Clásica
ep, topo amb el nom que és, Directa Estel, m'havia liat amb la guia del Soldevila... (ferran, si es pot eliminar l'altre arxiu millor)by edunz - Escalada Clásica
bones, vam repetir aquesta preciosa via d'en Cisa. Dos dubtes; * el nom correcte és Directa Estel, o Estel? ho he vist de les dues maneres.. * l'L1 original escala el sostre taronja característic.. però seguint pel més fàcil vam seguir uns burils a dretes que et deixen a una R, des d'on després et trobes l'R2 de l'Estel. És de la via de l'Anna o és una variant?by edunz - Escalada Clásica
encara hi ha placesby edunz - Accidentología, seguridad y riesgo
molt bé miquelet, i equipadeta! :) pots passa info tb de la dels ganduls? no he trobat la topo mai enlloc salut!by edunz - Perles
epa, la vam fer la setmana passada. Els dos primers llargs s'enllacen bé. No cal clavar i tot al "seu lloc" .. es passa bé amb càmalot fins l'1 i semàfor + 2 plaquetes. A la penúltima tirada hi ha un plom de moment entre dos espits que facilita arribar-hi Les R són a base de 2 espits i algun/s buril utilitzables. A partir de les 12h la fissura ja fa ombreta. via preciosaby edunz - Cavall Bernat