El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Per qui no ho sàpiga hi han noves regulacions per nidificació a Montserrat. S'han afegit nous sectors com el de la Paret de Diables. +infoby foroman - Naturaleza
Os invito a que inauguréis vuestro propio foro en alguno de estos sitios: Así podreís insultar, menosrpeciar, criticar, maldecir, injuriar, calumniar, vituperar, aplastar, hundir, ofender, agraviar o agredir verbalmente a quién os de la gana. La libertad es la oportunidad de ser mejor.by foroman - Alpinismo
Información práctica sobre la escalada en el circo de las inescalables. Enlaces:by foroman - Unclimbables
Información práctica sobre escalada en Yosemite. Enlaces:by foroman - Yosemite
Información práctica sobre la escalada en el Cerro Torre (Patagonia Argentina). Enlaces:by foroman - Cerro Torre
Información práctica sobre la escalada en el Firz Roy (Patagonia Argentina). Enlaces:by foroman - Fitz Roy
Información práctica sobre escalada en la Paret de Diables, en Montserrat. Revistas: #151 de la revista desnivel.by foroman - Diables
Información práctica sobre escalada en Sant Llorenç del Munt i la Serra de l'Obac. Revistas: esplai alpí info #191 de la revista desnivel. Libros: Sant Llorenç pam a pam, de Josep Barberà i Suqué. Publicacions de l'Abadia de Montserrat. Agotado. Webs: La web sobre la escalada a Sant Llorenç del Munt i la Serra de l'Obac Otros: Información sobre la regulacby foroman - Sant Llorenç del Munt
Supogono que si eres de valencia no tendrás problemas para entender esta página que tiene un artículo que te irá de perlas Y muevo el tema a su lugar.by foroman - Mallorca
"Directe Gousseault" o "Gousseault-Desmaison" (ED3,6a,IV/6,A2 or M5,1.200 mts.) Los escoceses Guy Robertson y Pete Benson lograron en 4 jornadas del pasado mes de octubre la ascension de los 38 largos de mixto de la "Gousseault" en la cara norte de las Grandes Jorasses. La espléndida y demoniaca ruta de mixto empezaby foroman - Alpinismo
Si fos una via d'escalada esportiva la faries REGALAT. Ves-hi home! Estic egur que tens el nivell físic suficient, o més aviat excel·lent, per fer-la. I mentalment no crec que tinguis problemes. Però no caiguis! (on mai has caigut).by foroman - Montgrós
La via "el burlón" s'ha apurat en lliure de 7a/b, però algú sap qui ho va fer i en quin estil? És una via guapa?by foroman - Roca Alta
Històrica amb segell Barrufets, el que equival a línia bona i atrevida. Graus ajustats. Apretant el coco surt sense clavar, 6b obl... I apretant els dits surt en lliure, encara que l'equipament no convida gaire. El segon llarg és el més treballós amb diferència i en lliure caldrà pendre-li la mida, però és una fissura molt guapa. Deu sortir 6c/7a més o menys amb friends i algún tascó. Cal pby foroman - Roca Alta
Dos llargs centrals interessants amb possibilitats d’alliberar-se en un grau assequible. El darrer llarg només té un spit. A l'estil clàssic, 6 pitons variats, tascons i friends.by foroman - Roca Alta
Segons un dels autors, "Una joia (amor de padre). De les línies mes mantingudes. Semiequipada on fa falta. 6c. L’anècdota: alguns dels pitons casolans estan desenvolupats partint d’una aleació molt especial, tecnologia NASA...son de la hèlice d’un motocultor!"by foroman - Roca Alta
Una de les més desequipades. S'ha de clavar.by foroman - Roca Alta
Via oberta amb un parabolt per tirada, posteriorment reequipada amb parabolts. Oberta per Manu i Albert el 6 i 7 de novembre de 2004. Trams molt bons alternant amb roca variable. El primer llarg té uns blocs molt perillosos i un pas d'A0. Compte! Reunions equipades amb anelles rapelables amb una corda de 65 metres.by foroman - Roca Alta
Una de les millors dels Ports, "the boss dixit". ED, 6b obligat. Exposada en 6a/6b. Ja la catarem, ja...by foroman - Ports de Beseit
Otra de las joyas dels Ports de Beseit, esta vez a la Punta Escofet.by foroman - Ports de Beseit
Algú em sabria dir quina és la via que hi ha a l'esquerra de la "integral borinot"? No em refereixo ni a "l'Àngel de la Dansa" ni a la "Hard Grit".by foroman - Big Wall
Información práctica sobre escalada en Canalda. Revistas: #190 de la revista Vértex, especial en el que aparece una selección de vías de escalada en Canalda. #35 de la revista Extrem. #137 de la revista desnivel.. Libros: Solsonés. Guia d'escalades de Josep Mª Cases. Otros: En el pueblo de Solsona hay un bar donde podemos encontrar reseñas de la zona, se llama "La Rby foroman - Canalda
Información práctica sobre escalada en Oliana. Revistas: #184 de la revista Vértex, especial en el que aparece un artículo sobre la escalada en el Tossal del Coscollet i la Paret dels Diables.by foroman - Oliana
Información práctica sobre escalada en els Ports de Beseit. Revistas: #173 de la revista Vértex, especial sobre els Ports de Beseit. #129 de la revista Desnivel, "Especial el Port". + info: Libro de piadas del Bar Grau en Horta de Sant Joan.by foroman - Ports de Beseit
Información práctica sobre escalada en Ibiza. Revistas: # 30 de la revista Escalar Especial Islas Baleares sobre Menorca, Mallorca e Ibiza. # 94 de la revista Desnivel sobre la escalada en ibiza # 171 de la revista Desnivel sobre la escalada en ibiza Webs:by foroman - Ibiza
Nueva vía en el Cerro Adela. Asamblea de Majaras, 1000 m. ED Siguiendo el hilo del artículo publicado aquí: subo la reseña que me ha enviado Álvaro, un artista, escalando y haciendo reseñas...by foroman - Cerro Torre
6a crec haver vist en alguna ressenya. Moltes cordades deuen haver passat per allà. No és gaire difícil equivocar-se perque sembla el camí més evident. De fet jo en sé d'un que s'hi va ficar en solitari i com que no es coneixia la via i la ressenya marcava Vº va passar per allà sense assegurar-se.by foroman - Paret de Catalunya
Hola Edunz, em temo que aquestes ressenyes no les podem publicar. A no ser que coneguis els autors i ens deixin fer-ho. És així? Go climb a moc!by foroman - Busa
La tétrica cara norte del Margalida esconde uno de los itinerarios de escalada artificial más bonitos de los Pirineos. O eso parece por la línea. Su trazado es elegante, directo y con ambiente. Con diferencia se trata del más duro itinerario de toda la pared y fue abierto en invierno del año 1996 por Eloi Callado, David Tort y Pere Vilarasau. Se ha probado en libre y finalmente se liberó toda laby foroman - Margalida, el
Encara que molts la considerin una escalada clássica l'exigent llarg central ens fa descriure aquest recorregut com un itinerari d'escalada artificial. Però no ens confiem, perque el darrer llarg ens depara una escalada en xemeneia exposada i delicada que requerirà un bon nivell en les técniques d'encastament i oposició. Afortunadament els materials moderns ens poden facilitar el tby foroman - Sant Llorenç del Munt