El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
La setmana passada vam anar d'excursió al poble abandonat de Tòrrec. És un poble abandonat durant la guerra civil espanyola, que està sota una cova-bauma de conglomerat, prop d'Artesa de Segre (algo semblant a lo dels indis Anasazi a Califòrnia). La meva sorpresa va ser majúscula quan vam veure que hi ha línies de parabolts nous i una corda per equipar, al bell mig de les ruïnes. No creby ferrans - Escalada deportiva
Nova vía a Alcandoras, Jaén. Oberta per Asun Yanguas, Nuria González i Ferran Saló en 5 atacs en 2012. Calen aliens i camalots fins el 3, millor repes (el 3 no). Poc equipada en tirades, però R muntades (2 bolts) excepte 4 i 4 bis, en sabines. Llargs molt guapos (especialment L2 i L3) i roca excelent excepte 15m finals del L5. 5-6h. Ideal per combinar amb la temor de Dios (comparteix R cimera).by ferrans - Tajo de las Alcandoras
Vía maca, amb algún llarg molt bo (el flanqueig a mitja vía, hiper guapo y superfotogènic), algún tram molt trencat, i algun tram perdedor. Nosaltres hem entrat per el primer llarg de la Náufragos (V), per a que sortís tot en lliure. dos semàfors i un alíen blau, i camalots x2 i un camalot del 3. Es poden empalmar tots els llargs amb cordes de 60m. L´únic que no hem empalmat ha sigut el 7è (dieby ferrans - Escalada Clásica
Indicar que recentment s'han vist àligues reials als voltants de la paret, o sigui: EVITAR ÈPOCA DE NIDIFICACIÓ (GENER A JULIOL!!) per evitar problemes amb les críes i amb medi ambient (és a dir, evitar la prohibició).by ferrans - Escalada Clásica
Per cert, dedicada a Bea...by ferrans - Escalada Clásica
1a vía al tajo Espantaperros, Alhama de Granada. BEATRIX 230m 6c-A1e (6a obligat). Vía desequipada (3 claus i un pont de roca en tirades. L´A1 està equipat; 10m amb 4 bolts i 2 claus. A muntar o reforçar la meitat de les R). Vía predominantment per fisures desequipades en roca bona excepte trams puntuals, oberta des d´abaix per en Marce Martin i Ferrans durant el 2011. Material per repetir-la,by ferrans - Escalada Clásica
Zona d´escalada clàssica molt guapa, on les vies són petites joies. El pateig fins el refu (2:30-3h) val molt la pena. Nosaltres vam fer la Mayayo-Del Pozo sense fer l´A1 (7a en lliure) del penúltim llarg, amb dos jocs de friends, i pel que és la zona, es troba força clavada (uns 15 claus en total i un parell de R muntades amb spits). Molt guapa. També genial la combinació Underground-Malagón alby ferrans - Escalada Clásica
Als companys catalans que estaven a Galayos a finals de juliol i ens van fer unes fotos mentre escalàvem la Gran Fisura a la punta Margarita, si no les han esborrades, el meu mail és ferran_salo@hotmail.com Gràcies!!!by ferrans - Escalada Clásica
No, no dic que no sigui fiable la guía... De fet les fotos amb les víes són molt bones. I surten "totes". Però ja intento deixar clar que em refereixo a les dues ressenyes consultades: sí que és veritat que les dues que vam fer nosaltres no eren massa bones. Especialment l'Anglada-Cerdà, particularment dolenta. També és cert que Ordesa és particularment perdedora. Molts blocs iby ferrans - Tozal de Mallo
Reitero la meva admiració per les ressenyes del luichi i adverteixo de que les del llibre del ravier d´ordesa, no són fiables. Com a mínim en el cas de la anglada cerdà i la brujas.Massa vagues per lo que és Ordesa, on tot són blocs perdedors.by ferrans - Tozal de Mallo
Via disfrutona per gaudir d´Ordesa sense mals de caps: grau coherent (els IV ho són i el 6a+ també, sense flipades tipus Brujas (Buf!)). Ideal per fer un dia després d´haver-ne fet una altra si estàs baldat, o per anar amb algú que no li tibi molt (és per fer en plan disfruton, vamos). La via té una primera part d´herbotes i perdedora (especialment el 1r-3r llarg) que no la fa massa atractiva dby ferrans - Pared del Libro Abierto
Vía mooolt guapa, amb el grau apretat. 6a+ obligat (Buf!), tot i que hi ha força claus. Totes les R són de claus a reforçar sense problemes amb els friends. Nosaltres duiem dos jocs complets de camalots fins el 3 i dos d´aliens. El núm 4 estalviable. Ideal per forçar perquè és de canto i atlètica. Algun llarg perdedor (Gràcies Luichi per la ressenya!!! Boníssima!!). Començar d´hora que a lo tontby ferrans - Tozal de Mallo
Venc GPS Garmin etrec venture HC. Nou, no l'he fet servir mai. 100euros. També unes sabatilles d'aproximació La Sportiva Boulder X num 42, usades un sol matí passejant per ciutat. Si algú calça un 41 i mig, les venc per 80 euros. Contactar a ferran_salo@hotmail.com. Visc a Córdby ferrans - Compra, vende, cambia
Ahir vam fer aquesta vía. Molt bona roca en general tot i que presenta algún tram una mica sobat, però per la pròpia roca, no pel pas dels escaladors. 14 cintes i prou (no cal estrep per fer el segon llarg, amb la baga de reunió es pot arribar bé). Reunions equipades. Passets obligats en tots els llargs, però el canto creix amb l´alçada, com és habitual a Vilanova. Molt recomanable.by ferrans - Roca dels Arcs
Venc sabatilles d'aproximació La Sportiva Boulder X num 42, comprades per internet i no les puc retornar (comprades al Canadà, i em queden petites!!). Usades un sol cop durant un matí passejant per ciutat. Si algú calça un 41 i mig, les venc per 80 euros (preu a les botigues 105 euros o per internet +/- 100 euros). Contactar a ferran_salo&by ferrans - Compra, vende, cambia
Vía clásica de la pared, con dos primeros largos "duros", y luego 4 largos más hasta cima donde la dificultad disminuye enormemente pero a proteger completamente salvo algún clavo aislado. R montadas con bolts. Primer largo de autoprotección en fisura muy , muy guapo (6a). Segundo largo 6c+/7a casi completamente protegido con parabolts, con una primera parte de 6b+ en diedro muy guapa,by ferrans - Tajo de las Alcandoras
Vía semiequipada donde el grado está más duro de lo que parece, empezando por un primer paso de 6b+ que ya te pone las pilas. Los dos primeros largos tirando a feillos, y a partitr de ahí mejora en general. El 4º y 5º largos muy guapos, con algún paso expo a proteger en el 5º. El largo del 7a+ es en roca excelente, y en A0 se hace muy bien, con una salidita donde el alien amarillo ayuda psicológiby ferrans - Tajo de las Alcandoras
La Cha-Cha-Cha es más dura, pero muuuucho más guapa. El techito se hace en A0, aunque se puede apurar "bastante". En libre sale, pero reservado a los máquinas. Yo no le vi los cantos, pero hasta casi la salida del techo sale bien. El siguiente largo es muuuy bueno, con roca excelente nada sobada. La Tutti-Frutti se empalma con la CADE justo en el dado, no tiene mucho misterio.by ferrans - Paret de les Bagasses
Tutti-frutti està equipada del tot. Crec recordar que només té un psset durillo a un 6a, però com que en aquest pany són totes iguals... Sobadilla però res de l'altre món. I la Cade des d'allà estua guai. Nosaltres vam sortir per la Reina-Puig fins dalrt de tot, que amb 2-3 friens o un joc de tascons es fa (el 6b no és obligat). Però la part de dalt de la CADE és inmillorable... Moltby ferrans - Paret de les Bagasses
Viote de 300m estil Montrebei (aproximació matojera 1h, via a currar-se i descens de 2h matojero) però amb la carretera al costat. Via molt, molt guapa semiequipada (5 de les 8 R muntades i algun clau en els llargs, especialment en els passos clau). Cal dur un joc d'aliens i un joc compert de camalots (nosaltres un joc d'aliens complert, i camalots del 0.4 al 3, repetint l'1 iby ferrans - Escalada Clásica
Deixa-ho sense pitó! Amb un cordino es fa molt bé, i així hi té una mica més de gràcia!by ferrans - Escalada Clásica
Després de baixar de Montrebei amb una pluja de collons, vam anar a descansar a aquesta vía. Llàstima del primer llarg sobat, i el segon també una mica. Dsprés millora cosa fina i els llargs són espectaculars. Gens obligada (excepte el primer llarg, amb algun aleje maco, vist lo sobat que està tot). Molta adherència i passos fins. ull al pas de V+ del segon llarg, no és obligat, pero en lliure emby ferrans - Escalada Clásica
guapa vía. El primer llarg es fa en 2, si no la corda frega molt (Hi ha R intermitja). La pedalada dels 3 següents llargs, amb algun pas llarg de collons. Nosaltres vam usar un cordinillo per fer un pont de roca en el pas més llarg. Després es surt en lliure per una xemeneia matojera, i uns últims dos llargs de tràmit sobre roca excel.lent. Guapa, per tenir vistes sobre el congost, ara que torby ferrans - Escalada Clásica
Vía guapa a l´estil de totes les del pany de la Aqualum. Roca excelent i alejes curiosos. El llarg del dau allunya lo seu, però molt guapo. I els V+ de dal, alguns no tenen més que un sol clau. Millor dur un semàfor que algun que altre posarem, tot i que es fa bé. Excelent la roca. Ideal per fer quan ja no toca el sol, en 2-3 horetes.by ferrans - Escalada Clásica
Audoubert, entrada directa desde la víra a la R0. Fem R d'un clau a la vira i pujo pel IV descompost. Xapo un clau doblegat i sobressortit, i després tot trencat fins a dalt, impossible col.locar res, però total està tirat. Amb la cara ja a la repisa de la R0, amb aquesta davant els morros, miro la mà esquerra , que pesa més del normal... i és que la pedra a la que m'agafava, desprésby ferrans - Escalada Clásica
Celebro veure que els 6b de la CADE de la Nord d'Agulles i de la Mas Brullet algú els considera "impossibles"... Guapos, guapos, però a apretar!by ferrans - Escalada Clásica
nosaltres no portàvem claus i no ho vam veure. Suposo que vau col.locar la uve al foradet on volíem posar l'alien, pero ens va petar el buril de sota... O sigui que ara falten 2 burils... 7b montserratí... No sé, jo no encadeno ni 6b a montserrat, com per intentar-ho... (de fet no ho vaig intentar, enmig d'unes opos millor no arricar les físiques...). Comenta-ho amb el Salva, que sabràby ferrans - Aeri
La vam intentar fa uns mesos i al primer Ae havia petat un buril i a nosaltres ens va petar just el d´abans, intentant col.locar un alien negre per poder fer el pas. No sé si s´ha restaurat, però si no, em sembla que el llarg en lliure surt 8a... Nosaltres ens vam haver de baixar...by ferrans - Aeri
Al Sr. Guillamon: gràcies pel llibre dedicat que li ha fet arribar a l'Agustí de CETIR. Li hagués agraït personalment a Terradets aquest cap de setmana, però per motius de feina he hagut d'anular la "setmana d'escalada"... Moltes gràcies.by ferrans - Punto de encuentro
Rutote a La Visera. Tot molt atlètic (només hi ha panxes als 2 prmers llargs i després canto canto i canto fins a dalt) amb un ambient i pati excepcional. Això si: pila i més pila, si no pot passar-te com a mi que al 5e llarg els avantbraços van dir prou!!! i despr´´es d´un vol d´infart al 5e llarg, vaig haver de jumarear els dos darrers llargs. El primer 6b peleon a la travessia, i el darrer lby ferrans - Riglos