El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Dimecres vam fer aquesta via amb l'Eli. Vía muy buena y algo más obligada de lo que esperábamos. La topo nueva del Remi (que anexo) es buena añadiendo algún seguro a los que ya aparecen. Me cayó un C3 amarillo con moscata, todo nuevo, probablemente a la izquierda del contrafuerte herboso por donde empieza la Ravier. Si alguien lo encuentra y me lo quiere devolver, le estaré muy agradecby albert - Tozal de Mallo
El domingo hicimos esta vía con Toti. Ens va costar bastant, especialment trobar l'itinerari i saber si estàvem en bon camí. Vam dur un martell per tots dos, i 5 claus per si alguna R estava precaria. El clau afegit l'hem deixat (L7) allí on vam fer una reunió precària, per trobar 10 metres més amunt la veritable reunió. Possiblement en Gàlvez va sortir per un diedre fissurat que suby albert - Fraucata
en esta misma web, busca por temas/piadas la fraucata y lo encontrarás. suerte, merece mucho la pena, la mejor de fraucata pero ojo, que es más difícil que las clásicas tipo brujas, geminis... etc. Más de aventura y menos equipada, al nivel de las vías del Libro Abiertoby albert - Fraucata
Dos cabrones revientamitos acaban de repetir la Alucinosis en el día Además de mangar agua de la cima y de despertar a sus colegas a las 2 de la madrugada. Es que no curran o qué ? Que les corten los huevos!!! enhorabona david i pelut. sous uns machinesby albert - Pared de Aragón
Dissabte ben ple de gent a ordesa, encara no funciona el bus i pots pujar en cotxe al pàrking ojo perquè multen si hi dorms. Annexo topo de la Alicantropía, una via d'en Gálvez i companys que vam fer dissabte amb el Vicenç. Ja l'havíem feta tots dos feia molts anys, i en guardàvem un record un xic distorsionat. Topo aproximada, la part de baix segur que té mil variants. La partby albert - Fraucata
Las ampollas en las piernas pueden deberse a la RUDA, una planta que, en función de tu grado de sensibilidad, provoca una especie de quemadura con ampollas generalizadas . Normalmente puedes tocarla sin problemas y sólo frotándola con fuerza acaba produciendo alergia. Se trata de una planta pequeña con hojas muy menudas de color verde claro, de un olor muy fuerte característico, bien adaptada alby albert - Paret de Catalunya
STUPEURS ET TREMBLEMENTS. Peña de SIN Una via amb el segell Ch Ravier: bonica, difícil i d'aventura. Empesos per les recomanacions dels nostres amics del nord d'espanya, el diumenge ens atansàvem amb en Tato a aquesta bonica paret tan a l'abast del cotxe. Material recomanable: joc de camalots fins nº 4, doblar 0.75, 1, 2, joc de fisus, 2 jocs alien semàfor (verd, groc vermell).by albert - Peña de Sin
Reiterant el que comenta l'Edu, la reunió d'ahir ens va sorprendre positivament. No m'esperava trobar una Administració receptiva, i en canvi el tarannà dels tècnics que van assistir (dos) prometia postures raonables allunyades de prohibicions extensives. La proposta que sembla sorgir pel Montroig s'apropa bastant a una regulació temporal restringida a espais concretsby albert - Naturaleza
daviden, aaaafluixa que vénen corbes paca, volem detalls del "tercer tiempo". Perquè acabant en 6 hores i mitja... imagino que acabaríeu fent birres en algun lloc oi?by albert - Frares Encantats
HEM CORRETGIT EL GRAU, EL PAS DEL DARRER LLARG ÉS 6C+ (4 oct 09) , I NO 7A+ COM ENS HAVIA SEMBLAT EN OBRIR-LA. PAS AMB TRUCO QUE NO HAVÍEM TROBAT LA PRIMERA VEGADA. ei Gil, aquí les úniques màquines sou els vic-kings, repetint les vies de referència i obrint reptes impossibles De moment, i pels mortals, aquí va una altra proposta. ABSURDISTÁN, en referència als temps que corren. Apa, qby albert - Peladet
ahh, gràcies als nois de la revolta dels nyeros: hem aprofitat les seves fotos per fer la topo. Espero que no us importi. NOTA: el grau va una mica en relació a les clàssiques del peladet. A escola potser sortiria un plus més dur.by albert - Peladet
Aquest diumenge repetíem i enllestíem una via bonica i assequible al Peladet. Ombra fins les 14.00, compteu amb 3 o 4 hores per fer-la + 30 minuts d'aproximació i una hora per baixar. Uns trobaran "equipamiento paternalista"... i altres enyoraran alguna xapa addicional. En tot cas, és una via bona per aprendre a complementar les assegurances fixes (parabolt del 10 i ponts de roby albert - Peladet
Dissabte vam fer col.lectiva a la via (cordada de tres i cordada de dos) a provar si els maquinilles de l'unai i el manu alliberaven. I èxit. La cotació quedaria L1: 6c+/7a L2: 7b L3: 6c+ L4: 6b L5: 6b+/6c L6: 7a+ L7: 7c/7c+ i a partir d'aquí ja estava feta (vam baixar, pluja a la vista). Els llargs 6 i 7 són bastant obligats i amb bastant d'aire entre punt iby albert - Paret de Catalunya
Fa un parell de mesos vam anar a fer la Latin amb la curiositat de veure com coi ha quedat després dels "maquillatges" i "rentades" que ha patit la via. Algunes de les reunions amb burils originals objecte del controvertit reequipament del Màximo i el Chema, ara solament tenen espàrrecs. El desequipament ha respectat els parabolts d'alguna reunió on resultaria problemby albert - Paret de Catalunya
Hola amics, hola amigos estoy preparando un artículo sobre las vías de reciente apertura en Montrebei (orientado básicamente al libre), que aparecerá en desnivel en unos meses. Si tenéis la bondad de colaborar, agradecería mucho dos cosas: 1.- Si alguien dispone de alguna foto especialmente buena y quiere compartirla estaré encantado de recibirla. Es la revista la que selecciona las fotosby albert - Paret de Catalunya
Aquest dissabte vam repetir amb el Fèlix i el Vicenç la Vàndals de paret d'Aragó, un bombonet obert pel Tato i el Teixi ara fa 7 anys. Vam entrar per la Feixa dels Espàrrecs, un bon tros més avall de l'accès a les vies de la Pilastra, enganxant la via per la R5. Ens vam estalviar les primeres 5 tirades. Les darreres 5 tirades solquen la banda dreta de la Pilastra, i presenten unby albert - Pared de Aragón
Intento a la Notario del Divino: comentar que los grados que aparecen en las topos que la reseñan en libre nos parecieron bastante ajustaditos. Se puede subir un plus y en alguna tirada desfase (diedro naranja cotado de 6a+, igual queda en 6c) Se pasa sin clavos a condición de andar sueltos con los empotradores, aliens y demás, obviando algunos pasos expuestos. No estaría de más abandonar un claby albert - Placas del Eco
PEÑAGOLOSA. Nova via Aromes de Taghia Este sábado acabamos de arreglar una vía nueva en Peñagolosa, una zona poco frecuentada del Maestrat y sin embargo muy recomendable por belleza, paisajes y gastronomía. Vertical y mantenida, 6b, 6c (+1p.Ae o 7ab), 6c y 7a+. El segundo largo transcurre por una roca maravillosa y absolutamente singular (nunca he visto nada parecido) creada para escalar. Alby albert - Big Wall
Pempenús: Le Gout des Autres Vía excepcional en sus 3 primeros largos con un cuarto largo que podemos obviar. Sello Ravier en cuanto a trazado y ética: navega por placas usando el parabolt con moderación sólo allí donde no es posible asegurar por medios limpios. Roca de calidad extraordinaria en L2 (salvo los últimos 10 mts), y L3 (qué maravilla de placa y qué difícil de abrir) L1: 6c+, L2by albert - Peña Montañesa
aquest fill de ... ja va amenaçar a dues noies escaladores bastó en mà, en una actitut prepotent, desgraciada i covarda, tot amparant-se en un grup de gent que currava a les seves terres. Ara sembla que puja un graó la seva estultícia i ja amenaça a fotre tiros contra qui trobi per "les seves terres". El Remi aconsella bé, tot fugint del primer sentiment que ve al cap, poc adequatby albert - Pared de Aragón
Estado Ingravito L1 interessant, exigeix atenció V+ L2: el millor de la via. 6b L3: un passet ens ha semblat 6b i no 6a, ojo als blocs. L4: 6b L5 : artificial difícilment forçable i roca dubtosa. L6: Atenció al darrer llarg que passa per un trosset de canalota plena de terra i pedres retingudes per boixos, des d'on resulta quasi impossible evitar llençar pedres que cauen directament aby albert - Sant Gervàs
miguelón: sempre apretant els graus ... i obrint vions !!! ets un autèntic rufino vinagre Per cert, com que amb la foto no m'aclaro, imagino que "el güerto" deu estar prop de la via paraimara, oi? ja posats a preguntar, saber si l'accès es fa caminant des de la putes mosquesby albert - Perles
Fa dos findes vam liar al Manu per tal que ens portés a fer aquesta preciositat. La sorpresa: uns colegues ben forts se'ns havien adelantat. Com que feia calor ens vam esperar a que la paret entrés en ombra, mentre deixàvem que ells anessin guanyant metres. VIA Vion de qualitat on cal anar sobrat en 7a/b. Podeu pujar un plus a les cotacions de tots els llargs de la topo exceptuant elby albert - Collegats
ja sou bons com la Josune però en tio i en artifo ! (bé i amb algun kilet de més) Segur que heu filmat algun video o foto xalada. A veure si el penjeu junt amb un video del pelut sobre REEQUIPAMENTS que diuen trenca esquemes. Apa amics, ens veiem un dia d'aquestos per les parets o, millor, fent birres a peu de paret.by albert - Roca Gran de Ferrús
Nova via a Sant Gervàs, escaladors en PERILL D'EXTINCIÓ Ahir acabàvem d'obrir una via nova a St Gervàs on hem apretat de valent. Via que alterna placa equipada sobre roca al.lucinant i diedres on protegir-se, molt mantinguda i obligada en torn al 6c+/7a amb algun passet més dur. Mentre l'enllestíem, l'Unai i el Troner alliberaven a vista dos llargs que nosaltres dubtàveby albert - Sant Gervàs
Domingo repetimos LA PIEDRA PIRAMIDAL del Pempenús. Vía aceptable con algún largo muy bueno, y un par de largos muy guarros (los 2 6a+ que marca la topo como expos pero que se aseguran bien). Sólo un "pero": hay algunos agujeros picados para ir de chapa a chapa. El primer largo nos pareció mas duro de lo que cota, y el último menos. Material que recomendamos (bastante menos del quby albert - Peña Montañesa
Cienfuens. RUFINO VINAGRE nueva vía El domingo acabamos esta vía en Cienfuens. Dejamos algún paso de artifo que los amigos del norte de los Pirineos ya se han encargado de liberar. Se avecinan malos tiempos para la escalada: Amenazan prohibiciones en la mayor parte de murallas del Montsec. Cienfuens es un ejemplo de las restricciones excesivas: sólo se permite escalar los meses de agosto,by albert - Cienfuens
Hola Piju, hola amics, de moment sembla que aquest document és una primera aproximación feta pel tècnic de mediambient, i pendent de negociar. Diuen que mediambient i polítics s'han compromés a presentar quelcom més pormenoritzat, paret per paret, sense prohibir a sac, mirant on habiten exactament les espècies que volen protegir, restringint únicament allí on calgui. Des de la Fede negoby albert - Escalada deportiva
Hola Chema, respondo por alusión a "no ajustarme a la verdad" La semana pasada repetí la Tempesta, una joya, quizás la mejor en su grado en Montrebei y en el Montsec. Es la séptima vez que la escalo, la primera desde que la RETROEQUIPASTEIS Por encima de la bavaresa, NO HABÍA buriles. No en la propia bavaresa sino por encima encima. Te puedo listar los que vi: - Reunión nº7by albert - Paret de Catalunya