El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Cimeria, nueva vía en Placas de Eco (o penyetes que parlen) Fisura salvaje, preciosa y atlética sobre buena roca donde debe prestarse atención a los bloques del primer largo, justo encima del parabolt. Grado del último largo a liberar, y del resto a confirmar. Para nuestros amigos de Alicante, unos monstruos de pared. Esta vez sí equipamos las reuniones y los pasos clave donde los cacharby albert - Placas del Eco
La semana pasada escalamos una vía desde la que pudimos comprobar el SOBREequipamiento de la Latin: Tres ejemplos de parabolts gratuitamente AÑADIDOS que no sustituyen expansión alguna. 1) primera reunión de la Corbeau, antes con un spit (añadido hace muchos años y NO original en la vía) que podía reforzarse fácilmente con empotradores y/o aliens. Ahora dos parabolts con anilla a sumar al spiby albert - Escalada Clásica
junt amb les mencionades, apunta pesadilla de los dioses i festa del paca. Ambdues molt bones, un xic més dures que les anteriors, però factibles en dos dies (la pesadilla més ràpida i alhora obligada en lliure). Per l' AGP i la del Paca, recomanable hamaca. Marquises millor sense petate. Amb tota la prudència, suggeriria els horaris següents per una cordada amb el nivell adequat a la vby albert - Big Wall
Si mal no recordo el darrer llarg apretava més que 6c: nens esteu massa forts !!! Pel primer llarg coincideixo, crec que la topo original sortia IV, i era 6a exposat. A la resta de la via els aliens no ajuden gaire, millor un estrep (...). Segurament 6b obligat. Prescindint dels graus, si t'agrada l'escalada de paret no te la perdis: pel lloc, per la forma d'obrir, per la qby albert - Roca Gran de Ferrús
teniu la cotació en lliure, oi màquines? L5? L8?by albert - Paret de Catalunya
amb un bon joc de camalots (fins al 4, doblant del 0.75 al 2), doblant el semàfor d'aliens (verd, groc i vermell) i un de tascons pots anar-hi absolutament tranquil i prescindint de si han tret un clau o no. combinació extraordinària, potser la més aconseguida d'ordesa en 6b/cby albert - Pilar de Cotatuero
Aunque comparto algunas de las opiniones de Máximo, Chema y otros (especialmente las que muestra Máximo en su segundo escrito), creo que el reequipamiento emprendido excede los estándares con que se abre y escala en Montrebei. Al restaurar una vía también debería preservarse el estilo y las prácticas habituales de la zona. - Sostener que estado de las reuniones de la Tempesta y Latin era &qby albert - Escalada Clásica
Hola Luichi, la Latin no tenia 5 burins per reunió, t'ho asseguro. De fet hi havia 2 reunions sense burins, 2 amb 1 sol buril, i altres amb 3, 4 o 5. Si vols una ressenya feta a consciència amb els claus i burins originals, la tinc. Ferrans i Tranki, jo també voto per no RETROequipar i arrancar els parabolts afegits de més. Pel que fa a reequipar (parabolt per buril o espit), si alby albert - Escalada Clásica
en aquest forat hi entra, precari, un ganxo gran black diamond invertit, és a dir, amb la punta amunt i treballant per palanca. És el pas més curiós si no claves.by albert - Paret de Catalunya
Ha passat gent sense claus, però jo portaria al menys un martell per cordada i 4 o 5 claus. Salut i sortby albert - Paret de Catalunya
LA GRAN TRAVESSIA, nueva vía en Pared de Aragón. Abierta casi toda en libre (excepto 8 mts del último largo y un tramo del 7º forzado de segundo). Vía expuesta si se quiere salir en el día, donde algunos tramos tienen el sello de Tato. Abierta el sábado 30 de septiembre en una jornada larga, 17 horas de coche a coche. Aragón siempre castiga al cuerpo... Roca de calidad variada, aunque en lby albert - Pared de Aragón
enhorabona, sou uns titans amb nervis d'acer. L'anomenen la millor via de dolomites perduda un mar de pedra. Què mengeu, buti de Vic ? és una poció màgica ? salut i sortby albert - Dolomitas
He fet la Tempesta vàries vegades, i si mal no recordo la tercera Reunió NO TENIA XAPES, i una de les dificultats del llarg era muntar una bona R perquè la sortida, encara que de V+, requeria protegir-se bé. Els darrers anys poca gent porta pitons a aquesta via, i la reunió mencionada es reforçava perfectament amb empotradors i friends. Ara amb les xapes (si estan a la reunió que dius, comunaby albert - Escalada Clásica
Via força bonica però ens ha semblat més dura del que marca la topo (una lletra més especialment als darrers llargs). Recomanaria repetir aliens semàfor (verd, groc i vermell), i reptir els tascons mitjans-petits. Atenció a dos punts: el primer 6b (segon llarg, a la sortida de la reunió), i especialment per pillar el segon spit del primer 7a (tercer llarg). Emoció garantida. salut i sort seby albert - Paret de Catalunya
je je je pelut tu saps més coses de les que expliques ehhh!!! ja has acabat allò que féieu per catalunya ? com li direu, "la nueva era" ? (com els còmics jabato y capitan trueno de segons i tercers cicles) salut i sort. ganxetsby albert - Escalada Artificial
Este sábado acabamos de arreglar una vía en Cienfuens, abierta el noviembre del año pasado. Licantropunk, con parabolts en reuniones y en los pasos de placa, que a complementar con 2 juegos de alien (verde, amarillo y rojo), empotradores y camalots hasta el nº3. Muy mantenida en 6b+/c, con algún paso de A0. Adjunto reseña. Espero que la disfrutéis. salut i sort. sandra i albert. ganxets.by albert - Cienfuens
Llevar juego aliens repitiendo semáforo, juego camalots hasta nº3, juego empotradores. Un vión magnífico. salut i sort.by albert - Pared del Libro Abierto
Cada any se'n va algun amic, conegut o amic d'amics. Les seves vies (corbeau, overdose entre altres), les seves repeticions (al maestrat, cienfuens, montrebei, canalda, pirineus, alps) i sobretot, els seus llibres (VERTICUALIDAD, i Pirineus ) mostren una sensibilitat i una forma de viure l'escalada que m'impressiona. Salut i ànims pels qui el coneixíeu.by albert - Escalada Clásica
Cal seguir el camí que porta a les torres de bassiero. Des de St Maurici seguir el camí que porta al refu d'amitges, i tot just quan el camí voreja el primer llac que trobes després de st Maurici (aprox 40 minuts + 50 minuts fins st maurici), deixes el camí creuant el llac i enfoques amunt per la vall situada al nord, que porta directament a Bassiero. Just abans de Bassiero, veureu unes agby albert - Torres de Bassiero
Deja Vu al Caputxí, zona del Bassiero, Amitges. Una agulla que atesora la millor via en granet que he fet al pirineu, inoblidable Bona caminata des del pàrking: tres hores de pujada. L'altra opció (+-1h 15m) suposa pagar un taxi car fins Amitges, contribuint al vergonyós model d'explotació dels parcs nacionals catalans. Molts parabolts a la via. Dur camalots nº 0.5, 0.75, 1 i 2by albert - Torres de Bassiero