El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Algunes impressions sobre la cotació de vies després de comentaris amb gent que les ha repetides. Barra del Bar, el llarg dur surt 7a+ dels bons, no 7a Globeros, el llarg dur surt 7a+, no 7b Femme Fatale, el llarg dur surt 7a+ no 7b, i el següent 7a i no 7a+ salut i sort. albert. ganxetsby albert - Paret de Catalunya
Aquest finde una bona colla ens vam aplegar al prat d'Ager. Sembla que hi ha un bon girigall de vies, algunes de noves, algunes de no ressenyades. A comentar: - En Roger i l'Annalissa van repetir-ne una no ressenyada, que solca el segon sistema de fissures a la dreta del petit diedre. Comenten que és molt bonica i surt entre 6a i 6c (ojo, graus roger... cal apretar). Cal dur de toby albert - Paret de Catalunya
apa, aquí va el croquis aproximat. No tinc clar quina és quina, nosaltres vam repetir el més evident.by albert - Paret de Catalunya
ei, diumenge vam escalar amb en Sergi una línia que no queda massa ben definida ni a les guies ni al monogràfic del Game de montrebei. En algun lloc la bategen com a Cuentos del Viento (del JoanFra ) + variant de dos llargs Salut Marcel (del Christian) i en altres (guia del luichy) surt com a Adios Coños + Salut Marcel. En tot cas, una línia montrebeiana 100% on trobareu un primer llarg i mby albert - Paret de Catalunya
Aquest dissabte vam repetir Los días de la ira, una via del picazo i el porta. Com totes les seves rutes, bona i complerta. Algunes inexactituds a la ressenya original que porten a equivocacions (part original días de la ira, un cop arribats a la R6 de la nazgul): - llarg 1 podria sortir en lliure, 6b/c o 6c, però hi ha algun boí de roca dubtosa i desequipada. Guapo - al final del llarg 1by albert - Paret de Catalunya
Ei amics, Después de repetir media docena de rutas, el finde pasado estuvimos en Peñagolosa abriendo una vía. El mensaje es para saber si alguien escala habitualmente en Peñagolosa. Conocéis las vías abiertas o donde encontrar info (a parte de un especial terreno aventura de un Desnivel antiguo)? gracias por avanzado salut i sort. albert. ganxetsby albert - Penyagolosa
Recomendar algunas vías excelentes de Alicante, un paraíso de calcáreo calidad taghia. - placas del eco, ambigüismo: primer largo de antología, no os dejéis engañar por el grado, deliberadamente "ambiguo". bastante más duro de lo que sale en la topo, y sin embargo alucinante. Más arriba, ufff ( muy bueno pero más difícil). Vía equipada a completar con tascones y juego aliens. - plby albert - Placas del Eco
la Femme està bastant ben equipada. No és expo. Simplement que en algunes zones, de xapa a xapa, cal escalar. El material indicat per complementar les assegurances fixes, cal en alguns punts concrets, mai cap secció de 20 mts (al 5è llarg hi ha una secció de 10 mts que admet camalots, potser la més llarga en la via). Quan dic obligat, em refereixo amb el grau mínim que tens de xapa a xapaby albert - Pared de Aragón
Montrebei, nova via: Globeros en Alaska Diumenge acabàvem de repetir i enllestir una via a Montrebei, Paret de Catalunya, a l'esquerra de la Desequilibrio Hormonal. Ens ha costat uns quants dies de feina, entre obrir, sanejar i rectificar algunes tirades per tal que sortís tota en lliure. Creiem que surt una via realment bonica, més exigent que la que vam obrir a Aragó. Apa, a manxaby albert - Paret de Catalunya
ja tocava alguna foto! Crec que la majoria no apreciem la dificultat d'obrir, no ja sense foradar, sino sense usar ni claus. Més encara en conglomerat o en el calcari de la geganta. Impressionant que s'obrin vies així de netes i exposades. Ens recorda que existeix un tipus d'escalada més enllà dels números.by albert - Serrat del Moro
gràcies Piju a priori fins 1 gener s'hi pot escalar, pel que sé. Duent una escopeta podràs dir que ets caçador, i a aquests els hi permeten tot... apa salutby albert - Pared de Aragón
Paret Aragó, Pilastra dels Voltors. Nova via FEMME FATAL, entre la Pilastra i Cuarentones. Impresionados por el mejor cuerpo dedicado a nuestra seguridad, a ella dedicamos esta sucesión de magníficas placas. Espero que os guste y que no la encontréis demasiado equipada. Los puentes de roca están en kevlar, y los bolts son todos bien largos (para volar tranquilos) Roca de ensueño en losby albert - Pared de Aragón
TOTEM va !!! nova via a Cienfuens. El nom, no malpenseu (no és "TOT em VA" sinó TOTEM va ) respon a la volada que vam fer pujats a sobre d'un gran menhir-totem mentre obríem. Un moment inquietant. Els llargs són bons o molt bons, llàstima del jardinet que travessem. Annexo topo, si us fa patxoca aprofiteu PORQUE EN CIENFUENS CIERRAN LA VEDA EL 1 DE DICIEMBRE. LOS CAZADORESby albert - Cienfuens
ei gerber, ets un purista sense remei !!! Vigila o et moriràs d'un susto veient algun dels darrers reequipaments del cavall... autèntiques aberracions i no la Pere Camins on crec que tan sols han canviat buril per bolt. Segurament avui dia l'haguessin obert sense tanta xapa, però t'agradi o no, la van obrir així. Vinga vinga, que la varietat enriqueix. I algunes vies amb xapa noby albert - Roca Regina
CIENFUENS. Via Angel Guerrero Diumenge vam repetir amb el Ferran i el Sergi aquesta via de Cienfuens, teòricament semiesportiva de grau. Graus ajustats, equipament (bolts 10mm i 12 a reunions) que deixa alguns passos bastant obligats (o cabró en el cas de la placa de 7b) Descripció: L1: curt 15 mts bastant a bloc, atenció abans de xapar la 1ª xapa. 7a/+ L2: fissura desequipada (algun bolt)by albert - Cienfuens
Hola Josep, hola Jesus, dissabte 6 oct la vam repetir amb l'Eli des de la perspectiva que donen 12 mesos de distància. Tens raó, la via té bastants trams amb roca dubtosa i cal anar sense manies. Al final acabes amb el coco una mica exprimit. A vegades "l'amor de madre" s'entreveu a les piades i perdo objectivitat. El lloc com sempre, magnífic. Una sola cordada proby albert - Cienfuens
Passe Murailles (Pempenús - Peña Montañesa) Dilluns l'Issaac em va portar a fer la Passe Murailles, una via superba del gran jefe Ravier. Roca barreja de verdón, taghia i alacant, probablement el millor calcari que podem trobar al nordest de la península . I quin estil ! Això sí que és obrir: via molt, molt obligada on cal dominar el seté de paret (nombrosos passos obligats de 7a).by albert - Peña Montañesa
Enhorabona Paca. Tan sols espero que el teu segon volum d'històries d'escalada no vingui precedit d'un altra aturada. Cuida't company i ens veiem aviat. Franjd, me sorprende que renegando tanto de las vías del Paca hayas repetido 20. Yo repetí muchas menos (me dan miedo), y ciertamente encontré de excepcionales. Para empezar puedes ir a repetir la Festa de Paret de Catalby albert - Escalada Artificial
enhorabona David, estàs incommensurable !by albert - Escalada Artificial
CIENFUENS, Black Mamba Vía exigente con el sello de su autor, Ch Ravier. Últimos largos abiertos y graduados de forma mucho más dura que los primeros. En todo caso, magnífica y recomendable. Creemos que puede ser: 6b, 6c, 6b/c, 6c+ y 7a (o 7a+ por variante) Material (básicamente para el último largo): juego camalots hasta nº3 repitiendo verde y rojo, dos juegos alien, juego completo de fisuby albert - Cienfuens
VIGNEMALE: Sólo Estoy Sangrando El passat divendres vam anar al Vignemale a provar aquest viot obert l'any passat. Ens ha agradat, especialment pel lloc (esplèndid vignemale) i l'estil en que l'han obert. Tot i això, el Vignemale no és un lloc per gaudir escalant (la roca sempre exigeix atenció). Enhorabona a l'Aritz, al Gillaume i a l'Eukeni. Vistes esplèndides deby albert - Vignemale
Vam fer aquest vión del Jipi. Hem flipat per ben trobada, ben oberta i obligada, i més tenint en compte que està oberta en solitari. Via difícil, obligada, exposada i molt mantinguda. Surten 14 llargs, agafa la part de baix de la paret de l'Eclipsi (8 llargs predominant fissures i diedres) i la d'Ecos(6 llargs en placa) on es concentra l'essència de la via. La roca és en geby albert - Ecos
hola Riu perdón, quizás no quedaba claro pero eran DOS juegos de alien semáforo (verde, amarillo y rojo). De camalots sólo un juego. Prefiero pecar por exceso que por defecto, soy cobarde y coso los largos salut i sort albertby albert - Pared del Libro Abierto
Yo ni huelo ese grado. Manu, que resolvió Enamorados a vista el día antes, intentó el techo de Iluna sin éxito y comentó que puede superar el 7c. Los clavos invertidos del techo, aunque bastan para progresar, dudo que soporten caídas. Si alguien quiere liberar, recomendaría maza, repicar los clavos y clavar alguno de confianza. El techo se divide en dos tramos, a la salida del primero hby albert - Pared del Libro Abierto
Toda la vía está prácticamente seca (este finde), exceptuando algún corto tramo que puede evitarse por los lados. Grado obligado 6b. El techo está pitonado. Vía preciosa a pesar de algo de arenilla. Buena roca en conjunto. Los largos son algo más duros de lo que marca la reseña del libro Passages Pyreneens de Bunny, Ravier y Thivel, y también hay un largo más de los indicados entre el 4º y el 6º.by albert - Pared del Libro Abierto
Ordesa, topo de EL GARRAFÓN QUE NO CESA. Vía recomendable para quienes vayan rodados en ordesa. L1 y L2 muy bonitos, L3 y L4 expo y obligados, L5 6 y 7 asequibles y rápidos, L8 bonito y concentrado, L9 fácil. Largo 3 bastante expuesto y obligado en 7a. Teníamos una topo antigua que mostraba una sola tirada para los largos L3 y L4 indicados en nuestra reseña. Nosotros fraccionamos por el rocby albert - Pared de la Cascada
Hola Chema No seas malpensado, no hay política en los comentarios del Paca. Las paredes a nadie pertenecen. Sin embargo, antes de reequipar en una zona donde escalas poco, se suele comentar con la gente de la zona. Por muchas razones. A priori se me ocurre: - Porque cada lugar tiene un estilo de escalada que preservar. Diversidad implica poder elegir entre deportiva, clásica o compromiso, noby albert - Escalada Clásica
ei, el sábado intentamos la Directa Marrasquillo. Digo probamos porque a partir de la vira nos perdimos absolutamente, hicimos dos largos en tierra de nadie y acabamos saliendo por las 3 últimas tiradas del Chico del Martini y sus espits salvadores. De la Directa comentar que el primer largo es absolutamente peligroso. Empieza por un diedrito 15 mts a la derecha de la Aurora (espit rojo visby albert - Pilar de Cotatuero
Rivets vells per rivets nous o per parabolts? Personalment no trobo diferències de compromís entre una ristra de rivets nous o de parabolts. Els bolts duraran més i no es trencaran quan la penya que ho voleu provar en lliure, caigueu repetidament sobre rivets nous. Colocant xapes discretes rebaixarem l'impacte visual i estètic molt més que si el forat té metrica 5 o mètrica 8. Cal posaby albert - Escalada Clásica
noves vies a Carreu (Pallars Jussà) Serra de Carreu: Bon accès, roca guapa i tranquil·litat assegurada. Recomanables per l'hivern i factibles les dues el mateix dia...per aprofitar. Annexo topo enviada pel miguelón. Em sabrà perdonar: he pujat el grau de dos llargs de l'Aromes. De l'altra no sé, no l'he feta, el miquel apreta el grau. Roca sputnik salut i sort. ganxetby albert - Carreu, Serra de