El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
KARRUM magnífica vía, muy recomendable y algo picante. Importante en todas las vías del Tozal. El arroyo situado a 10 minutos de la pared que suele nutrirse de nieve tiene los días contados (17 julio). Comprobad si hace falta subir agua desde abajo.by albert - Tozal de Mallo
el pasado domingo un colega que trepa mucho estuvo tratando de pasar sin clavos y desistió. Así que si pensáis ir, recomendable clavos. Del nevero no sé. Este año hay mucha nieve , aunque suele poder esquivarse trepando por las placas de roca de la dcha.by albert - Vignemale
carai senyor, no sabia que en tinguessis tantíssimes !!! Ara en faràs menys... per una excel.lent raó... enhorabona (per les vies i sobretot, per "la raó") i abraçadaby albert - Escalada Clásica
Ahir vam repetir aquesta petita joia del lliure a les roques d'en benet. Probablement la millor de les vies modernes en lliure de les Roques. El primer 6c de la via (llarg 3) m'ha semblat 6c+ ben bo. Els llargs que agafa de Lo Sagalet surten 6a (50 mts, ojo a no muntar una reunió a 40 mts), 6c, i llavors comença la Relación amb 6c+, 6c i 6a. Roca cutre a Lo Sagalet, i bastant boby albert - Ports de Beseit
enhorabona maquinilles ! fa por només de sentir-te mus veiem aviat. salut i sort. albertby albert - Paret de Catalunya
Gran via, de gran exigència. Ens ha agradat molt Ahir l'unai m'hi va portar. Tret d'un tram de 10 mts en la primera tirada, i algun trosset puntual, la resta de la roca és sorprenentment bona. Heu trobat una línia excel.lent, aèria i ambientada ! L1: 7c crux difícil de llegir, cal tibar de crostetes dolentes (jo ni l'ensumo, a l'unai se li trenca) L2 : 7b boníssim ,by albert - Paret de Catalunya
la major part de les vies a Ordesa estan seques. El Tozal ok, Libro sec exceptuant les habituals xorreres (iluna i alguns punts de misóginos), Fraucata humida, i el Gallinero no el vaig veure però ens van dir que tot sec, tret de la cascada. Temperatura excel.lent per escalar, i parking lliure amb el cotxe fins 1 de juliol. Aprofiteu per escalar perquè maig i especialment juny són dos mesos pby albert - Tozal de Mallo
Petita i grandíssima via. Ens ha agradat molt, hem apretat de valent, suat (a pesar del fred i la pedregada), i passat por. Graduacions exigents, roca en general bona amb trossos memorables. Placa a L3 impressionant, per mi un plus per sobre de la graduació. Porteu ganxo si no aneu bé al 7a. Els tricams poden anar bé Enhorabona Marc Edu, MAnu i albert.by albert - Paret de Catalunya
sí, és que no ens vam aclarir amb el nom i finalment vam posar-li GATILLAZO. L'emili és més fi que ningú amb els noms...by albert - Peladet
diumenge vam acabar una via a la part baixa del Peladet, 15 mts més amunt d'un intent de burils bandonat fa anys. JaleO Real. Ojo al primer llarg, especialment a les dues primeres xapes expo. Oberta intentant anar en lliure al màxim, tret dels trams de 7b que estan oberts en artifo. Hem afegit alguna assegurança per fer-ne les repeticions menys exposades, paternalisme diran alguns... Obby albert - Peladet
El paca lleva 20 años escalando y abriendo a tope. Y si lo miras rápidamente te das cuenta que "entiende" del comer. No sé si él se acordará, pero lo conocí con Kike en el prat de Montrebei a las 7 de una fría mañana de marzo, allá por el 95 (la memoria empieza a fallarme). Y puedo atestiguar que no miente cuando aboga por nocilla y fabada. El muy goloso estaba devorando una lata enorby albert - Técnica, equipo y material
El sábado repetimos esta vía que han abierto en homenaje a Oscar, sus amigos de Huesca (edu y danilo) Le hubiera gustado. El lugar maravilloso, el acceso bien "preparado". Menudo curro se ha pegado Edu... La piedra, muy buena exceptuando 20 metros La escalada, bien obligada. Dos largos especialmente buenos, el primer 7a y el segundo 7b. O tienes el 7a por la mano o no pasas.by albert - Tozal del Vero
Pronto, sin duda alguna. Cuando el calor regrese al Montsec, allí estaremos para "recargar" los tés con vuestra miel. Un saludo Benito y Xavier.by albert - Peladet
El domingo arreglamos el primer largo dejando 3 nuevos pitones para que no haga falta llevar martillo. A pesar de la roca delicada de los primeros 15 metros, parecen buenos clavos. A verificar un antiguo pitón que tiene anilla justo después del bloque saliente. Este primer largo ya ha sido rapiñado alguna vez. Molaría que nadie los robe, la roca empieza a acusar el despitonaje. Los grados,by albert - Cienfuens
Aquí van unas fotos del paca y el pelut, mientras "navegaban" por la Gárgola. Qué suerte de paisajes. Riglos d'aventura costa molt molt molt. Menys mal que venien entrenats per escalada en fang i terra. salut i sort nois!by albert - Riglos
El Carlitos té tota la raó. El prat pertany a un particular d'Ager i fa temps ja va renunciar a posar l'antiga muntanyeta d'arena que impedia aparcar. El conrea en BARBECHO, i de moment sembla que no ha sembrat res, però caldria ser especialment respectuosos i polits. Pel que fa a l'aparcament de la part de PONT DE MONTANYANA, Obra Social Caixa Catalunya ens informaby albert - Paret de Catalunya
El finde passat la vam repetir i vam afegir un pitó en una reunió (R3 topo willow), un pitó al llarg de Vè trencat (L4 topo willow) que algú va arrencar d'un shackelton, i un al començament de L7 (zona fàcil del 6c+). A ressaltar que L7, el que va per l'esperonet gris, no acaba cap a la dreta a buscar la reunió de CROSTA DAURADA sinó que segueix pel pilar (spit i pitó seguits) i acababy albert - Paret de Catalunya
Nova via a la Paret d'Aragó, DESPERTAFERRO. Aquest divendres vam fer-ne la integral en 12 hores i poc, darrer llarg de nit. 17 hores cotxe-cotxe. Via dura, molt llarga (5-600 mts) i quasi en lliure (dos llargs, ha faltat força i temps), en general obligada i mantinguda en torn al 6c/7a. Alguns llargs tenen la "firma" expo del Tato, ja ho notareu. Hem deixat els bolts (crby albert - Pared de Aragón
Creo que alguna cosa hay en los mallos pequeños, y en el mallo situado a la izda de visera (líneas nuevas de bolts que rompen alguna clásica). De todos modos, casi todas tienen algún 6a o 6b probablemente no obligado. No sé decirte más. Cuando vayas a riglos pregunta en el refu o al Toño, seguro saben de primera mano. salut i sort. albert.by albert - Riglos
Magnífica via del Papila que segurament es convertirà en la clàssica de dificultat de Peña Montañesa. Molt molt recomanable. Tret dels dos primers llargs, la roca és esplèndida i l'equipament molt encertat. Recomanaria tascons, dos jocs de micros, un de camalots fins nº3 duplicant 0,75 i 1. La topo i explicacions surten al desnivel setembre 09. Uns comentaris: El llarg 4 i 5 es pot fby albert - Peña Montañesa
El Poder de la Obsesión: Vía extraordinaria, la primera que se abrió en el pempenús, estilo big wall sobre roca de ensueño. Material recomendado: clavos (5 clavos para los que van en libre, 10 para ir en artifo + 3 ganchos), 2 juegos microfriends, juego fisus, juego camalots hasta n3. Cotación orientativa: L1 6b, L2 6c, L3 7a/+ expo, L4 6c/+, L5 6b+, L6 7b/+expo a cazar 1ªchapa, L7 6b y A1 3by albert - Peña Montañesa
Chamonix, Moine, La Salle a thé: Una joia de via, un 10, immillorable, esplèndida. El Toti ja ens ho havia dit, hem seguit el seu consell i del llibre del Arnaud Petit (super-fanàtic) d'escalades per Europa, i tot i així ens ha sorprés gratament. Dos llargs bonics per un sòcol, en 6a/b, i llavors 8 llargs de 6c/7a de fissura vertical, on cal empotrar com a yosemite. Totes les tirades sby albert - Aiguille du Moine
Hola Indi, Ja hem fet arribar l'enuig a la Fundació. Per llimar problemes, des de la Fundació s'han posat en contacte amb alguns escaladors i sembla que hi haurà una reunió per parlar-ne. No sé de què van ni quina idea tenen, però si volen cobrar a l'època de menys afluència (primavera, tardor, hivern) hauran de posar policia tot l'any, i no crec (espero) que els surti a coby albert - Paret de Catalunya
Hace pocos días (agosto 2009) Mikel entró a la vía, y en la primera zona de techos rotos (largo 7 creo) se ha caído todo. Ahora es poco evidente y sin clavos no se pasa. Si alguien va, que se enrolle con los clavos !!!by albert - Vignemale
Topo del Luichy acurada i fiable per una via del Paolo arreglada pel Coro. Val la pena.by albert - Turbón
hola Turmix si et serveix per "acotar temporalment" la teva pèrdua, nosaltres vam estar a la sud fa 10 dies (diumgenge 26 juliol) i la corda hi era. La vam deixar plegadeta a la base de la paret, més per peresa que per honestedat, doncs va. baixar caminant . Per cert, la canal de baixada té molta pedra i arena suelta, cal extremar precaucions. Del gat, ni idea, no el vam veure però tby albert - Maladeta, la
EL CAMÍ DEL TEI-CHI El nom ve parcialment copiat d'una via de l'Emili i el Sam que van dedicar al Teixi. Ell va descobrir la línia, i m'hi va portar per obrir primer llarg i la R base del llarg de 8è. Llavors en Roxo i un company seu van començar la línia de la dreta, i van continuar des de la nostra reunió amunt. Al poc vam tornar i ens vam aprofitar dels 8 bolts que havien posatby albert - Turbón
Ahir vam acabar amb el Santi Llop una via que havíem començat al 2004 amb el Teixi. Han estat 6 jornades de feina repartides en 5 anys. Ara ens resta arreglar la baixada (molt complexa, provisionalment hem instal.lat corda fixa de R5 a R3 per salvar un desplom continu de més de 15 mts) i potser un pas de L6 i un de L7 per retrobar els moviments més naturals. Barreja de plaques de gota dby albert - Turbón