El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Egocentrismo 100%. Todo gira alrededor mío. Si no puedo con una vía, cap problema, martillo y cincel y listo. Me alegro que lo hayan pillado "con las manos en el cincel".por Riu - Noticias
Felicidades Dominique por esa primera. Ahora que "el pirata" te invite a una birra, ¿no? ;-) Te quería preguntar si crees que se puede hacer en el día. ¿En total cuánto tardásteis? Un saludo.por Riu - Cienfuens
¡Muchas gracias TRanki! A ver si alguien ha probado las otras.por Riu - Técnica, equipo y material
¿Alguien tiene o ha probado estas cuerdas? Tendon Master 9.2 mm Metolius Monster 9.2 mm Sterling Nano 9.2 mm Beal Joker 9.1 mm 53 g/m Edelrid Swift 8.9 mm Mammut Serenity 8.9 mm 52 g/m. ¿Qué tal van?por Riu - Técnica, equipo y material
A la "Plaça Catalunya" a l'Aeri, al peu de la TIM em sona que hi havia una bona repisa, plena de matolls.por Riu - Big Wall
Si la suela está marcada no te lo canviarán. Prueba a limpiar la suela con un paño húmedo a ver si se van las marcas.por Riu - Técnica, equipo y material
Para recauchutar los pies de gato en Huesca puedes ir aquí: HUESCA GUARA DEPORTES DE AVENTURA C/ Vicente Campo, 1122002 Tel. 974 21 00 10 (GOMA II) O bien aprovechar cuando vayas a Rodellar: RODELLAR KALANDRAKA BAR-REFUGIO DE ESCALADA. 00 34 639 44 77 27 refu@refugio-kalandrakapor Riu - Escalada deportiva
Pongo un directorio de enlaces y direcciones de tiendas donde podemos llevar a recauchutar los pies de gato que seguro que a más de uno le resulta útil. Si alguien quiere añadir alguna tienda, por favor sólo aquellas que cambian la suela de nuestros pies de gato con calidad. ANDALUCIA Mena Granada (C/ Doctor Alejandro Otero, 2) 18004 Granada Tel: 958 255 094 ASTURIAS Antonio Collado La Fpor Riu - Técnica, equipo y material
Feia anys que no m'hi acostava i la veritat és que em vaig quedar parat per la Caty. Quina via! 30 metres boníssims que faran les delícies de qualsevol. També vam fer la Renom-Olmedo, una mica morfo. Alguna recomanació més per la propera vegada? Les ressenyes: + info apor Riu - Sant Llorenç del Munt
La Manel-Blanch ens la vam mirar però com no sabíem si calia metralla al final vam optar per assegurar el tanto. S'ha de portar material o es pot fer amb l'equipament fixe? I què creus que pot sortir en lliure? La reencuentros me l'apunto! Gràcies per les recomanacions.por Riu - Sant Llorenç del Munt
Encontrado pie de gato en Matadepera en la carretera, cerca del aparcamiento que hay justo donde empieza el camí dels Monjos.por Riu - Perdido / encontrado
Ahir vam tastar algunes de les vies reequipades de la cara oest del Cap de Mort i algunes de les clàssiques que de tant en tant ve de gust repetir: Primer hem fet la Matinée, tot un descobriment. Una de les millors de la zona, ben equipada, bona roca, passos estètics, roca agraïda... Un 10! En lliure surt 6a/6b. Círculo Vicioso. 6b+ encara que ens ha semblat més dur la via és bona però lpor Riu - Sant Llorenç del Munt
L'altre dia vam fer aquesta combinació de vies a la cara nordest. Per la primera part vam escollir la via Negrona catgalogada com a Vº/Ae. Ole al Rovira i Sorolla doncs la primera part té un compromís considerable per arribar al primer seguro que nosaltres vam protegir amb tascons i tricams. No sé com ho devíen fer a l'època. Després ve un pèndul que vam fer en lliure i un artifo reeequpor Riu - Sant Llorenç del Munt
Hola! Alguien me podría decir si hay algún rocódromo, boulder o plafón para entrenar cerca de Lloret? ¡Grácias!por Riu - Escalada deportiva
Via reequipada fa un temps amb un traçat de somni, ja ens hauria agradat poder obrir una línia com aquesta. Diuen que és una de les vies més repetides de tot Catalunya, per això pensava trobar-la més sobada i de moment es conserva prou bé. Amb corda de 70 es poden empalmar el primer i el segon IVº (65 m.), el tercer es fa normal 6a+ 20 m, i els dos darrers també s'empalmen 60 m. IVº. Hi hapor Riu - Sant Benet
Malgrat tot el que es diu per aquí aquesta via no em deixa de sorprendre'm. Només em cal afegir que és bó portar una molt bona ressenya si no l'embarcada és bastant probable. Els burils/spits rovellats costa distinguir-los entre el mar de còdols cosa que fa que t'ho miris una mica. La ressenya del rock-topo diu al segon llarg tirar sempre amb tendència a la dreta, ojo, a dalt per bpor Riu - Sant Benet
L'altre dia vam fer aquesta muntanya de sorra compactada i còdols oberta fa ja una pila d'anys. Un must de roca bastant cutre amb un final gloriós sobre roca molt bona i que després d'anar arrencant pedretes sorprèn i recompensa l'esforç i la tensió. El primer llarg el vam intentar apurar però encara queda sanejar la "sorra" i el buril feia por. Per l'esquerra spor Riu - Sant Llorenç del Munt
He estado estudiando la vía "Relativitat" y me gustaría saber si alguien la ha escalado. Según la foto del trazado parece una vía bastante directa pero según la reseña la vía parece que tiene unos flanqueos de los que te hacen sudar la gota gorda para arrastrar la cuerda. ¿Y para hacerla en libre?por Riu - Pared de Aragón
Desde la R-5 tienes que hacer un rápel de 7 metros a la derecha para buscar una repisa bastante estrecha y aérea. Esta repisa si la sigues te conducirá hasta un árbol. Desde este árbol tienes que trepar por terreno asequible (IVº) unos cuantos metros hasta llegar a terreno más fàcil que te llevará hasta la cumbre.por Riu - Riglos
¿Sabéis de algún estudio o pruebas que se hayan hecho al respecto? Me gustaría saber cuál es la resistencia de un parabolt en grantio, caliza, conglomerado... Alguna referencia debe haber por ahí pero yo no he sabido encontrarla.por Riu - Técnica, equipo y material
Cetaci, setasi, setau... aquesta via té més noms que el nebot del rei. Per internet se li posa tots aquests noms. Quin serà el correcte? Però per damunt de tot té molt bona pinta.por Riu - Pic del Martell
Hay un nuevo sector para complementar la información. ¡Buenas escaladas!por Riu - Cèllecs
Hemos estado esclando primero en el sector Agulles. En l'Agulla del Mig hemos escalado la Mina Jove y Putus Pirineus. IVº con los seguros alegres y con zig zags raros que no cuadran mucho con el dibujo de las reseñas De hecho la "Mina Jove" tiene una entrada sin proteger de IVº apretado, escaqueable en todo caso por la derecha. También hemos probado la "Via del Sostpor Riu - Coll de Nargó
Vam estar escalant al llençolet i vam fer algunes de les noves vies que hi apareixen a onaclimb Uns quants comentaris sobre les noves vies: La via "1" es per anar amb una pota de cabra i tirar avall l'enorme llastra que hi ha a dalt perque és per fer-se mal de veritat, molt de compte! Via a desaconsellar totalment. La via "2" a dalt té uns pasets macos encara quepor Riu - Collbató
Hey! gràcies per la info. Ara ja em queda una mica més clar. Potser el rétol que comenteu, el de "Roca Ponça" l'han tret perque no el vam veure.por Riu - Solius
Com a adoptats de solius ens vam embolicar amb l'accés. Era la primera vegada. Vam fer servir el número 192 de la revista Vértex i la veritat és que no ens vam aclarar gaire encara que al final ho vam poguer trobar Vam entrar per la carretera que porta a l'abocador i ens vam desviar, bastant abans d'arribar a l'abocador, per una pista a l'esquerra marcada amb un rétol quepor Riu - Solius
El montañero navarro no pudo resistir más. Tras cinco noches a más de 7.400 metros de altura y afectado por una grave lesión cerebral complicada en las últimas horas por un edema pulmonar, Iñaki Ochoa de Olza Seguín falleció hoy a las 8.45 horas (12.30 horas en Nepal) en la pared sur del Annapurna A su lado, el montañero suizo Ueli Steck, que ayer llegó hasta la tienda del pamplonés, en el techopor Riu - Alpinismo
Aquí tienes un poco más de info sobre la escalada en Andorra y más concretamente, teniendo en cuenta la época del año en la que estamos quizás lo mejor será que vayas en busca de paredes orientadas al sol, como la zona de escalada en el Solà d'Enclar. Muy recomendable sobre todo el sector "Cementiri".por Riu - Escalada deportiva
Jo si fos més fanàtic de l'escalada esportiva em plantejaria el Temple de Hannuman. No sé si algú l'ha repetit però deu ser al·lucinant. També a les esmentades pel ferrans afegeix la via "Maldita sea mi suerte" a Roca Regina.por Riu - Escalada deportiva