El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
L'altre dia vaig descobrir una de les joies que li van dedicar al Joan. Fent memòria i contant aquest darrer descobriment, m'han sortit unes pogues, però crec que n'hi ha més. Algú en sabria afegir les que falten a la llista? I la de la Roca dels Arcs què tal? Joan Armengol al Serrat del Moro. "Tabé".. Sant Baró al Serrat de les Garrigoses. "Molt recomanable peby ferran - Escalada Clásica
Gran via, llarga, alpina i bonica, de les que li agradaven al Joan. Quin honor tenir una via així amb el teu nom. Llàstima que sigui a títol pòstum. De moment és la millor via "Bairon" de totes les que he fet. Via de tall clàssic però difícil. Molts llargs de sisé grau, alguns collats (pasos de bloc). Els croquis d'abaix estan bé però en algun llarg falten pitons o parabolts fiby ferran - Coves del Salnitre
No aparqueu a la pista ni a l'entrada del ciment. Posen multes de 300 i 100 euros respectivament.by ferran - Collbató
Primeros 3 largos poco logrados, sólo se salva el tercero. La guía la pinta como vía equipada. Yo la he visto más bien como una vía semiequipada por lo que conviene llevar tascones y/o friends pequeños y medianos + alguna baga para lazar puentes de roca y/o sabinas porque los tramos "fáciles" no tienen seguros. Al final nos perdimos la teóricamente mejor parte (la de arriba). Otro día..by ferran - Paret de les Bagasses
INFORMACIÓN PRÁCTICA PARA ESCALAR EN LEIVA. ENLACES ÚTILES: Localización, historia, flora de Leiva y reseñas de las vías "Gallego-Carrillo", "Historia Interminable" y "Carnaval": Croquis de escalada en Murcia: Foto panorámica de la pared Reseña y croquis detallado de la vía "América": Reseña y croquis detallado de la vía "Carrillo-Cantabellaby ferran - Murcia
Cuidado con la nueva chapuza de Gelida. Link aquí para prevenir accidentes y darle la máxima difusión:by ferran - Accidentología, seguridad y riesgo
El otro día tuvimos "el placer" de escalar una nueva vía situada a la izquierda de "la merda de la serra". No sabemos el nombre pero se podría llamar "Montrebei" o "Chapuzas de la inexperiencia": paraboles en roca hueca, bloques suelto por doquier, paraboles a escasos cm del otro... Equipar una vía es algo serio. Las chapuzas tienen sus consecuencias comoby ferran - Gelida
Imagina que mientras te descuelgas de una reunión con cadena y maillón se te abre el maillón...En esta web analizan el accidente:by ferran - Accidentología, seguridad y riesgo
Nuevo foro para analizar y prevenir accidentes de montaña, escalada y alpinismo.by ferran - Accidentología, seguridad y riesgo
6ª reunión de la Diagonal del Vertigen en el Ganivet de Diables. 1ª reunión de la Muntsa a Ecos. 4ª reunión de la Barrufets de Frares. Hakunga Matata de Regina. Marquises. 4ª de la Festa del Paca en Roques de Benet.by ferran - Big Wall
Holas! En vistes dels preus de l'habitatge he pensat que dormir en paret surt més econòmic, sobre tot si es fa sense hamaca. Jejejeje. Res que buscava vies per dormir en paret i havia pensat en itineraris com la "Cósmica" de Diables, recordo que hi havia un bivac al·lucinant a la 6ª reunió per dues persones justet, justet i amb un ambientasso impressionant. I la "Libertadby ferran - Big Wall
Serrat de Patriarques, vía Cobo-Pamplona Dificultad: MD, Vº, A1. Longitud: 280 m de vía más 100 metros de arista. 1a asc. fue abierta en la primavera de 1973 por Pamplona y Benito Cobo. Material: Juego de tascones, friends (medianos), 5 pitones preferiblemente anchos ("v", alguna banana...), plaquetas recuperables, bagas para los árboles y los estribos. Aproximación: Partby ferran - Patriarques
Supongo que ya lo conoces pero por si las moscas te paso el enlace de la sección de alpinismo . Échale un vistazo, entrevistas, biografías y un poco sobre el proyecto de "The Mountain Academy". A ver si algún día tengo más tiempo libre y voy actualizándolo con más frecuencia.by ferran - Alpinismo
En esta página se nos advierte sobre el peligro de rotura de las cintas de dyneema. Es sorprendente cómo un simple nudo puede llegar a debilitar las cintas de dyneema hasta el punto de que lleguen a romperse con cargas de "sólo" 10KN.by ferran - Técnica, equipo y material
La de la dreta, la del sostre, és el "diedre de Bertí" (6b).by ferran - Castellets, els
Aquest PDF és el quadern técnic de Barrabés número 51. El pots veure en el següent enllaç Ya explicaràs com t'ha anat. La sud directa té bona pinta.by ferran - Aneto, Pico de
En principi amb el vessament de gasoil que hi va haver fa uns anys es van reequipar com a mínim les primeres reunions. Després crec que el Tarragó va reequipar tota la via. En tot cas avans de tot això no estava tampoc malament: burilillos en bon estat. Que vagi bé la pedalada!by ferran - Aeri
Una vez más Agustín, ole. Rokiski, vaya vión...by ferran - Grandes Jorasses
Manitua, por fin!! 12 años de motivación, esperas, condiciones, búsqueda de un compañero con el que compartir este sueño... 12 años que han ido rescatando del olvido esta gran vía. El 27 de agosto de madrugada bajo una espesa niebla alcanzábamos las aristas cimeras del Croz después de haber escalado la vía Manitua. Como si la montaña quisiese marcarnos en el recuerdo, vientos huracandos, tormentaby ferran - Grandes Jorasses
Hace ya unos años tuvimos la suerte de poder escalar. Este auténtico obelisco ofrecía una escalada de genio (6c sin posibilidad de asegurarse) o de ingenio. Nosotros optamos por lo segundo y conseguimos una de las escaladas más alucinantes de nuestras vidas. Para quien anda un poco perdido venía a ser el clocher de l'Aiguille du Midi, en otras palabras, la celebre portada del libro de Rébuffby ferran - Aiguille du Midi
L'altre dia vam "gaudir" aquest pilar de 1000 amb folre i manilles. Els primers 2/3 de la via fàcils i amb roca acceptable que permeten disfrutar de l'escalada. Aleshores comença el festival al pilar amb roca mês que dubtosa. Pregunteu-li a la Núria que es va emportar un televisor i es va trencar l'astràgal. Per sort hi havia cobertura malgrat el que diuen per la red. Resby ferran - Barre des Ecrins
vau trobar llastres sospitoses al segon o tercer llarg? I us va sortit en lliure?by ferran - Ecos
L'altre dia vam poder gaudir aquesta via. El darrer llarg val la pena per si sol. Llàstima que el desplom de 6c s'ens va atragantar però haurem de tornar. Per cert al ràpel vam veure que la via del ràpel tenia una pinta molt bona per fer en lliure. Sabeu si algú la feta abans?by ferran - Gorros
Via sorprenent que ens ha permès descobrir aquest bonic indret. Ideal per tot tipus de públic tant pels que volen tibar com els que simplement volen pujar. L1 6b sorprenent. L2 V+ de panxeta. L3 6a/+ amb ambient. L4 y 5 tràmit de Vº per arribar al cim. Què tal les vies "Ravic", "Directa Eclipse" i "Serrano Focus"? Recomanables? es poden fer en lliure?by ferran - Agulles
Santacana, Vendrell i germans Pons van obrir aquesta via als volts del 29/09/1957. L'altre dia ens hi vam apropar. El primer llarg gairebé ens surt en lliure. Diuen 6c, una mica massa físic per nosaltres. El segon diuen que és III+. El tercer diuen entre 6a+ i 6b+. Ens quedem amb 6a/+. El quart un 6b de deixar-hi les mans empotrant. Encara que es pot ficar alguna peça nosaltres vam pasby ferran - Agulles
No sé si el pes de la motxila o el cansament però el llarg de 6c m'ha fet apretar de valent. I sí que és cert que cal un redreçament de la via que en alguns llocs deixa plaques molt maques per pujar per canalubrios cutres matojeros.by ferran - Santa Cova
Segona visita a la paret de la carda, un indret ideal per anar-hi a les tardes doncs no hi toca el sol. En aquesta ocasió no teníem gaire temps i vam fer la via del Mal Pas. Com diu la ressenya val la pena per la xemeneia de dalt però la resta és bastant cutre, sobre tot per la roca. Teníem pensat mirar de fer en lliure l'artifo del primer llarg però la sorra no aguantava. Potser si teniuby ferran - Sant Llorenç del Munt
L'altre dia ens hi vam apropar a les parets de les Coves de Ribes del cantó sud-oest. Sort que hi havien núvols però quan aquests desapareixien... infern. Les vies són guapes però amb passos concentrats. Vam voler aprofitar la tarda però hauria sigut millor anar-hi al matí. Vam fer "el senyor del taga", bastant guapa, "La casa dels ous" també guapa i la "Techo de menby ferran - Ribes
Un colega con mucha suerte... Via encastament en Sant Lloreç del Munt. Cuando el primero llega a la reunión le dice al compañero "¡Bájame!" pero éste entiende "¡Déjame!". El primero confiado se cuelga en el vacío y el vuelo libre no se hace esperar: 30 metros de caída libre. Afortunadamente no habían pasado la cuerda y milagrosamente se hace un nudo poco antes de estamparseby ferran - Escalada Clásica