El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Imprescindible: la xemenia de la Lluís Creus a Diables. El llarg del sostre en xemeneia és brutal.by ferran - Escalada Clásica
L'hem tornat a escalar després de les restauracions que es van fer fa un temps. No és un paseig però ara el llarg de la cova i el de la xemeneia horitzontal no són un patiment extrem com abans encara que el cangueli és manté: cal llaçar reblons, penjar-se de pitons dubtosos, flipar amb el pati peròi de moment no cal pitonar. La cova està equipada i la resta es pot reforçar amb algun friend iby ferran - Diables
La ravier del Tozal potser no serà obligada però per fer-la en lliure cal apretar un rato que allò rellisca més que el Pas de la Mala Dona. Xemeneies recomanables també n'hi ha a Sant LLorenç del Munt: - TIM de la Falconera. Maca. - Encastament del Cap de Mort. Impressionant. - Al Diafragma n'hi ha una d'esportiva que no recordo el nom que està prou bé. - A la roca de les 11by ferran - Escalada Clásica
La escalada en chimenea despierta amor y odio. Propongo rescatar la forma más ancestral de subir una paret a modo de pequeño homenaje y de guía para los que se inician en este tipo de escalada. He aquí las que ahora mismo me vienen a la cabeza: 1. Primeros largos de la "Sánchez-Martínez" de Diables, "sólo" 2 tiradas de "sólo" IV+. 2. "Torras Nubiola&quby ferran - Escalada Clásica
Recordo unes xemeneies tant guapes com difícils de protegir. Deu ser un infern pels que odien les xemeneies...by ferran - Cara Sur
Ahir a la tarda vam fer aquesta via de Patriarques. En general està bastant equipada amb parabolts i txapes d'espeleo blaves, la roca en general és d'acceptable a bona però cal que pasin les cordades perque es vagi netejant. A destacar el seté llarg on s'ha d'escalar 6b amb mala caiguda i amb una llastra situada al mig del pas i a més just per sobre de la reunió que no convidaby ferran - Patriarques
L'estiu passat al primer artifo vam trobar que faltava un buril i que l'altre tenia la txapa trencada. No sé si va ser abans o després de que passés el Ferrans. El cas és que amb artifo molt delicat vam poguer passar. Van ser només 2 passos però molt ntentsos: un pas de "uve" que em va saltar just quan havia aconseguir possar un gantxo un pam més amunt. Era un gantxo super prby ferran - Aeri
Y aquí la reseña que hizo Edu de la "Óscar Pérez" en el Tozal del Vero o Peña Bovin.by ferran - Tozal del Vero
Hola Lucho: ANTES DE LA ACTIVIDAD (3/4 horas): Si es un desayuno: soja, All Bran, centeno, cebada, pan de centeno, pan de salvado, avena, leche descremada (si te sienta bien por que a mi me sienta como una patada en el estómago), yogurt y fruta (mango, banana, kiwi, naranja, manzana, pera, cerezas), por ejemplo. Si es comida: lentejas, garbanzos, arroz parbolizado, spaghetti, salchichaby ferran - Técnica, equipo y material
La Cerdà-Pokorsky està a la llista però com el grau estigui tant car com al 6b de la GEDE encara em falta una mica... Ja possats, què tal està actualment per anar en lliure la Cerdà-Pokorsky? Segons em van dir de les 2 opcions que hi ha a la part de dalt lo millor és ficar-se a la variant "Parera-Pérez-García" (la fissura de l'esquerra) perque a l'original, encara que hi hby ferran - Sant Benet
Via clàssica restaurada fa un temps que farà les delícies de molts escalador tant els que volen forçar en lliure com els que pujen a l'estil clàssic. Totes les reunions estan equipades excepte la de l'arbre (R4). L1: IIIº sense cap assegurança però es pot ficar alguna peça en forats i foradets. L2+L3: IV+ de fissura bastant equipat amb pitons i parabots i després llarg de fissura méby ferran - Sant Benet
Libre te refieres al de l'estany porque el de la cresta lo desmantelaron. Estuve hará tres años y estaba impecable, en muy buen estado. Eso sí es muy pequeño y aunque puedan dormir 18 la mitad ya están justos. Para dormir y refugiarse ya hace su cometido. Venga, a pasarlo bien pero dejadlo tan bien como lo encontréis (o mejor).by ferran - Alpinismo
Jo hi vaig estar fa molts anys i recordo que era un conglomerat molt petit i que els còdols saltaven fàcilment. Em vaig despenjar i vaig pujar però la roca la em va semblar massa cutre. Potser netejant i equipant amb químics es pot arribar a fer alguna cosa. Sort!by ferran - Escalada Clásica
Si puedes ir acompañado mejor. En un número de desnivel del 2001 apareció un artículo de Rolando actualizado sobre el Fitz Roy y también existe un libro que no recuerdo el nombre. Aquí tienes unos andaluces que fueron hace un tiempo: Puedes pedirles info. Y también a Oriol Baró que es un asiduo de la zona. Por mi parte espero el momento en el que ryanair ponga vuelos "low-cost" paraby ferran - Big Wall
Y aquí la entrevista que le hicimos aprovechando su visita a Sabadell.by ferran - Eventos
Molt bé bous! Una de les vies més impressionants que he fet a Montserrat per l'ambient i pati del llarg d'A4+. De les vies "made in Paca" que he fet ha Montserrat, la millor amb diferència. Per cert, al final com va quedar el tema del sector "friki" que hi havia per allà dalt?by ferran - Diables
És l'evolució lògica. Traslladar la tècnica de rescat dels Alps a l'Himalàia.by ferran - Alpinismo
Vía de 900 metros (según Gabarrou) que asciende por la cara sur del Cervino hasta el Pico Muzio. Va a la izquierda del "Spigolo dei fiore". Para ser el Cervino cuenta con una roca bastante buena aunque también cuenta con bloques delicados, todo tipo de electrodomésticos de pared, desde piedras como batidoras hasta bloques como neveras. Pero en general la roca es más que aceptable. La meby ferran - Cervino
Molt bé titanes! La part superior de la directa americana (la clàssica francesa), va ser afectada a partir del péndul pel desprendiment del 2005. L'any 2007 quan vam escalar la nord del Dru vam haver d'ajudar a sortir a uns polacs cap on estàvem nosaltres (la nord) perque van veure que el desprendiment s'havia emportat els llargs de després del péndul i ni ells ni nosaltres teníemby ferran - Petit Dru
Aquesta curta variant de sortida de la Casas-Chani ataca l'impressionant sostre situat a dalt de tot del Serrat del Moro. És una via rústica del 77 oberta per José Rodríguez i Antonio Garcia Picazo en record al jove escalador Bartomeu Puiggrós mort en un accident al primer llarg de la Mas Brullet. Les assegurançes són de l'època, burils rovellats i escàrpies del segle passat que durantby ferran - Serrat del Moro
Bibliografía útil: Desnivel #216. Especial sobre la Paret del Serrat del Moro. Montserrat. Ascensiones de Leyenda. Antonio García Picazo. Salen algunas vías seleccionadas. Guía de escalada de la vertiente norte de Montserrat. Salen algunas vías seleccionadas. Guia d''escalades del vessant nord. Montserrat. David Hita.by ferran - Serrat del Moro
Jo també en tinc un parell de fotos d'una cordada a la Punsola, però amb la càmara que porto només ha sortirt una i desenfocada. Tinc la pantalla trencada. Els de la Vilanovins no serien un "pintor" i un "ciclista"? Je, je... Aquest pintor em sona. T'he enviat un mail al teu correu però potser t'arriba com a correu brossa. Pel que fa a la via els primers llaby ferran - Diables
El Patronat de la Muntanya de Montserrat comunica a través de la Comissió Tècnica per a la regulació de l'escalada, i en funció de les competències que té assignades, que per inici de nidificació de rapinyaires amenaçats i protegits en la Paret de l'Aeri-Sant Jeroni, no es pot escalar ni realitzar cap altre tipus d'activitat entre les vies Mirall Impenetrable i la David Aparicio, aby ferran - Aeri
Gracias a Benjamin me traje una lista de escaladas recomendadas en el Wilder kaiser. 1. Pumprisse, 220 m. 6b Fleischbankpfeiler 2. Verschneidung, 430 m. 6c. Fleischbankpfeiler 3. Altewestwand, 160 m. 6a. Bauernpredigtstuhl 4. Buhl, 568 m. 6a. SW Maukspitze. 5. Directisissima, 240 m. 7a. Predigstuhl. Absolutamente recomendable, aunque si no dominamos el alemán o tenemos contacos por alby ferran - Austria
Vía excepcional que se desarrolla por placas grises de un calcáreo excelente. Dificultad: MD+ 6a A1+ (6c/7a). Longitud: 275 m. 1a asc. Jordi Campbruí, Remi Brescó y Albert Gómez en Junio de 1980. Material: friends, algún tascón, estribos, dos ganchos (1 plano y 1 de punta), pitones planos opcionales. Horario: de 4 a 7 horas. Acceso: Carretera de Berga, desvío hacia Saldes, pueby ferran - Cara Sur
Vía muy guapa, elegante y clásica que asciende de forma bastante directa hasta la cima del Calderer. Dificultad: MD Vº A1 (7a en libre). Longitud: 617 m. 1a asc. a cargo de Francesc Guillamón y Josep Manuel Anglada el 12 de Julio de 1958. Material: Aunque la vía está bastante equipada conviene llevar como mínimo los tascones y si no queremos probar la fiabilidad de los tacos cinqueby ferran - Cara norte del Pedraforca
Uno de los lugares más buenos de Francia. Numerosos sectores con impresionantes desplomes que permiten escalar aunque llueva. Permite convinar el friki con la vía larga (en la Jonte). La guía con más de 500 vías:by ferran - Gorges du Tarn
Muy buen lugar para escalar vías equipadas de varios largos. Ojo con algunas vías, los seguros pueden alejan un rato. Escalamos la increible "Arête Ouest", "Le femme et le grimpeur d'abord", "Pollo Loco" y "Coreze". La guía se puede comprar en la librería del pueblo. Escalada en general de canto, atléticas, vertical, muy vertical o desplomada. Un montby ferran - Gorges de la Jonte
Última visita "seca" de la arista en lo que a esta temporada se refiere, justo antes del temporal y de las nevadas que han dejado el pirineo en condiciones invernales. Pasos de "bloque" en algun tramo aunque esquivables mediante variantes. A destacar que la primera parte es bastante mantenida, con pocos tramos "de camino". En resumen, muy guapa en ese sentido, para mby ferran - Alba, Pico de Alba