El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Felicitats! Així com queden els graus llarg a llarg? La ressenya que portàvem no quadrava gaire.by ferran - Sant Jeroni
La Rat Penat de Sant Jeroni és una via que presenta uns primers llargs amb un panorama bastant decebedor (roca i assegurances bastant cutres). Afortunadament el tema va millorant amb l'alçada fins que s'agafa el diedre fissurat del 4rt llarg on podrem disfrutar d'una escalada bastant guapa. Només vam posar un pitó al segon llarg però segurament és aconsellable portar-ne uns quanby ferran - Sant Jeroni
La Barrufets de Diables és una via guapa i espectacular. Es tracta d'una ascensió exigent en tots els sentits que possiblement es faria més en lliure si tingués una roca més bona i un equipament més ferm. Té llargs amb moltíssim ambient. El diedre de dalt que s'escala en lliure és superb. El que si que no té ni cap ni peus són les reunions que busquen la verticalitat tot ignorant qualseby ferran - Diables
Montserrat, Paret de de Diables via Àrea Reservada, 285 m. V+ A4+ Grandiosa vía que se desenvuelve en un ambiente impresionante con un largo culminante en el desplome del pátano. Dificultad: ED V+ A4+ Longitud: 285 m. 1a asc. Jaume Clotet Paca en Solitario el 4-7-1997. Material: Bigwall, 30 pitones variados, falcas, tascones, friends, ganchos, plomos y el material bélicby ferran - Diables
¿Qué marca son? Normalmente es fácil distinguirlos a simple vista por el color y el acabado. Echa un vistazo a la página de FIXE , por poner un ejemplo, y podrás comprobar las diferencias visuales.by ferran - Técnica, equipo y material
Paso ressenya d'una via del Bustamante i el Cortés a la Geganta Adormida. Per saber + sobre la història d'aquesta apertura hi han tres capítols al blog del Nando Bustamante: C1: C2: C3:by ferran - Collegats
Tienes una descripción bastante buena en el libro de Louis Adoubert "La Integral de Peuterey". Aunque es un libro antiguo difícil de conseguir, puedes probar en la biblioteca de algún centro excursionista importante. Tienes también un relato sobre la ascensión de Álvaro Ramos aquíby ferran - Alpinismo
Després d'entrar per la Miquel/Avellán vam continuar dos llargs més per la Livanos però s'ens va fer tard i vam baixar. Què tal en lliure? Es veia molt però que molt guapa. Mirant la ressenya del Ballart el segon llarg el vam fer en "lliure-cutre-de-segon-que-es-penja-per-treure-els-pitons", però sortia i encara que la ressenya marca 6a+/A0 no crec que passi de 6c. Peròby ferran - Pilar del Segre
L'altre dia ens hi vam penjar. Via que segueix la tònica de la paret. Les falques estan totes ficades i els ploms també. Vam haver d'abandonar un pitó impossible de treure sense matxacar la roca. De mateiral cal portar moltes "v", Plans, universals, Lost arrows, gantxos,friends i tascons... vamos, tota l'artilleria. L'A2+ de dalt es pot fer en escalada combinada i l&by ferran - Pilar del Segre
Hola, crec que ha quedat suficienmtent clara la impressió personal (i a grans traces bastant generalitzada) que es té sobre el tema de portar espitador a una via ja oberta i les conseqüències que això pot comportar si el tema es complica i tenim el canell ràpid. Crec que ja ens ha explicat la raó per la qual portaven espitador. Dit tot això penso que no cal que ara anem tots i rematxaquem un pby ferran - Pared de Aragón
Recordo aquell llarg perque tenia una primera part molt expo i difícil. El company va començar acaronant el factor 2 en lliure dels que acollonen "globalment", és a dir, passant por a duo, fins que va xapar un buril. Però després va continuant en lliure encara més difícil i més acollonant (6a/b) fins que a l'últim moment va aconseguir col·locar 4 merdetes a l'A2+. Amb la pilaby ferran - Pared de Aragón
Segon intent a la via però aquesta vegada amb bon temps. Ambient a la nord, hi havia gent al Cavall Bernat, al Ganivet de Diables (¿Hurtado-Carbonell?), a l'Esquena de Diables... De la Manyos-Casanovas a l'estil Bigwall (amb dos jocs de friends, 15 pitons, petate, etc) podem destacar que hem passejat el material per la paret doncs ens ha sobrat molt material. A part d'això ens haby ferran - Patriarques
Nueva vía a cargo de Ademir Castillo, Edu Mostado e Isabel Navarro en la Serra de Sant Gervàs.by ferran - Sant Gervàs
Ho vas apretar amb (masses) ganes! La duressa del cargol 8.8 (el número petit que porta grabat)?by ferran - Técnica, equipo y material
Doncs jo fa 2 anys que porto piolos i cargols e-climb i no els canvio per res. De fet em volien regalar PETZL i em vaig quedar amb els E-CLIMB. Per cert, ja et val llençar els cargos a les escombraries. Tots els cargols defectuosos van ser reemplaçats.by ferran - Escalada en hielo
Algú coneix el nom de la via que hi ha a l'esquerra de la "Renom Madriles"? La vam probar però hi ha un punt (despés del segon mallon) que tens un bombo sense protegir amb roca selectiva i caiguda trenca-turmells. Ens vam baixar. S'ha arrencat alguna cosa o és així? Ens va semblar poc coherent trobar un pas així tal i com estava equipada al principi.by ferran - Sant Llorenç del Munt
La vam intentar sense saber que es feia en lliure i la veritat és que els graus estan bastant ajustats. El primer 6a no ens va sortir. Roca molt cutre i assegurançes que no donen gaire confiança. Després, en arribar a la primera reunió, ens vam baixar perque hi havia una pedra que semblava estar a punt de caure al damunt de l'assegurador si t'hi enfilaves. Vam deixar la reunió triangulaby ferran - Sant Llorenç del Munt
Autèntic Tripy a la Paret de la Carda, encara que sembli increïble a Sant Llorenç del Munt (5c, 30 metres). La via "Tripy" és un petit itinerari reequipat amb parabolts MOLT RECOMANABLE. Roca molt bona tenint en compte que es troba a St. Llorenç del Munt. Llàstima que sigui tan curta. Està equipada però si volem podem portar tascons i/o friends per practicar. Si ningú roba el mallónby ferran - Sant Llorenç del Munt
Ens vam ficar sense saber on anàvem. El primer artifo el vam fer en lliure. Encastament de roca selectiva, no gaire bona i d'una dificultat de "sexto superiore". Portar algun friend mitjà/gros per reforçar els tacs ja posats. Fissura superior molt bona. Dos llargs empalmables. Rapelar per la Tripy.by ferran - Sant Llorenç del Munt
No me expliqué lo suficiente. ¡Ya me gustaría pero no he escalado todas de esas vías!. Simplemente he subido las reseñas por si alguien las necesita. El "Pastes" me despertó la vena Cienfuens. Y es que Cienfuens es uno de los parajes más bonitos y solitarios que tenemos por aquí cerca. Normalmente cuando escribo una piada pongo algo más que la reseña, por eso escribía en todos los mensaby ferran - Cienfuens
Si alguien la escala que la pie. bon profit!by ferran - Cienfuens
No sé si alguien la ha forzado toda en libre.by ferran - Cienfuens
Vía de las mejores de Cienfuens, si no la mejor.by ferran - Cienfuens
Si alguien la escala que la pie. bon profit!by ferran - Cienfuens
Via desequipada 200 m. 6c A2. Si alguien la escala que la pie. bon profit!by ferran - Cienfuens
Recalcar que la canal de baixada és un perill sobre tot quan ha plogut ja que es converteix en una autèntica pista de patinatge sobre fang. A més de que està bastant malament. Resaltar també que ens va caure un desprendiment considerable de dakt de la canal mentre ens estàvem preparant a peu de via. Un terrabastall fortíssim ens va deixar parats perque no ho acabàvem d'entendre. Un núvolby ferran - Ecos
Si no hi ha cap via nova entre mig, la Sol Negro.by ferran - Pared del Libro Abierto
La vam probar l'altre dia però vam entrar per la Despiau-Luquet, com deia la ressenya que portàvem i després vam intentar flanquejar a buscar la vertical del diedre jaune, com senyalava la ressenya, pero ho vam fer massa aviat i ens vam liar a obrir via pel pany central que es bastant vertical. Com que la meteo i l´horari no eren gaire bons al final vam decidir baixar i tornar cap a casa.by ferran - Vignemale
Els del refu molt bé, a nosaltres ens van tractar de pm. Així que vau ser vosaltres als que us va tocar baixar per l'aresta de Gaube?by ferran - Vignemale