El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Hola Manaslu, si vols dormir-hi per romanticisme perfecte, jo no recordo cap reprisa molt bona, potser millor fixar x sobre la reprisa i anar a dormir al cotxe, ara, la via està molt equipada i surt perfectament en el día, nomès te una mica de curro un A2 on es claven de 2 a 3 peces.by Piju - Roca Regina
Pel tema de les topos t'escric un emilio. El Playboy ja t'el pots comprar solet. Fins ara!by Piju - Escalada deportiva
Hola Raquel! t'he escrit un emili. Salutacions. pijuclimb@yahoo.comby Piju - Anuncios
Fa anys que no pujo a Canalda, m’heu fet entrar ganes. Si voleu més idees, les que més m’han agradat són (d'esq. a dreta): Falcon crest, Nivea, Dièdre raspinell, Dioptria, Víctimes del 92, Dimensió aproximada, Kalachraka (en plan coleccionista, artifo una mica expo.), La feria de la vanidades, Somni Pirata...encara m'en falten de maques: Rodamons, Farinelli, tambè m'apunto les quby Piju - Escalada Clásica
Surt en una nota a la web del desnivel. M’agradaria molt que tot plegat fos un error. Per mi verticualidad no va ser només el títol d’un llibre, si no la manera de viure l’escalada. Avui a les parets hi falta un dels grans.by Piju - Escalada Clásica
Felicitats per l'ascensió en lliure i endavant amb la campanya Montserratina!by Piju - Ecos
Je, je,..no ho podem evitar, estem tots malalts: ja estem parlant de 4 vies alhora!! de la Ei tranki recordo fer la sortida del bombo xapant amb la dreta...de veritat que hi ha canto! De la Gam no ho se, si que es veritat que va molt aprop. A nosaltres la cid-tamar ens va agradar molt, graduació St Benet, L2 molt guapo amb alejes, apoteosic final al L3, els 4m de 7a, per mi duríssims. Tr, vesby Piju - Projectil, el
No, nomès exprès, porta'n 3 d'extra llargues pel flanqueig del L1, si no frega molt la corda al tram final. Per encadenar-lo, no et mengis la bola i agafa't a la llastra, fa yu-yu però aguanta, seguros aprop en aquest tram. El segon llarg és de roca perfecte, més fàcil però més mantingut, els parabolt es van veient cada 4-5 m., amb canto, sense problemes. El grau?...vidilla, desprby Piju - Projectil, el
Eii!, la vam fer ahir amb el Pastes i ens va agradar. Va sortir a vista (grau bastant generós). El primer llarg és més difícil perquè al tram de 7a t’has d’agafar ’sense punyetes’ a una llastra poc simpàtica. Portar cintes extra-llargues pel flanqueig. Segon llarg de roca excel·lent, molt guapo. Ideal per combinar amb alguna via del Cavall. Un bon record del Teixi.by Piju - Projectil, el
Doncs me n’alegro molt de que l’hagueu gaudit. Tens raó, el millor de tot plegat és el racó. Ah, de vosaltres m’esperava una decotació sense pietat! (la Belladona 6c? ...ja us val màquines!). Ja m’agradaria a mi poder fer una de les vostres a la Roca del Diable. (de moment el que he vist m’ha donat mal de ventre...) Salut montserratins!by Piju - Ecos
La Pany està perfecte, amb el material que portaras per la TIM, és la opció més ràpida. llargs empalmables. vaig fer la TIM poc després del lleuger reequipament, i em va semblar un exemple de la RESTAURACIO que tant es parla ara: van conseguir arreglar-la mantenint l'essència de la via (6a sobre roca 'especial' i amb autoprotecció) No sé si després hi han afegit més coses.by Piju - Aeri
doncs es veu interessant, ja anirem a fer-hi la cerimònia del té algun dia... Felicitats!by Piju - Pared de Aragón
Hola Lorenzo. Hace un mes no lo estaba. Aunque lo diga la guía, no creo que la reequipen aún, porqué todas las chapas están bien, pero igual me equivoco. Saludosby Piju - Riglos
Hola Sam, t'envio la topo i l'horari. G`racies, ja vaig fer la NI CONTIGO NI SI TI, quan escales la fissura central no t'ho creus, oi?, es com un dels bons totxos de Siurana posat enmig d'una tàpia. Molt recomenable. Hola Lluís, ja sé on falta aquest clau, em va estranyar aquell pas tan llarg per pillar l'artifo, ara surt un tramet de 6a interessant. Felicitats per laby Piju - Oliana
Excel·lent ruta, injustament oblidada, potser per les ressenyes poc atractives publicades fins ara. Sorprenentment està força equipada amb burins i pitons. La vam fer dissabte amb el Juanillo, sense martell, seguint les indicacions del Miquel i el Pastes. Caldran els micros (útil repetir aliens groc i vermell), camalots 0.75, 1 i 2 (prescindible), 18 exprés i els pedals. Surt en 8 tirades: L1by Piju - Oliana
Gràcies pels llibres Paca!, he rigut molt amb algunes històries, com amb el Juanillo cagant-se amb el rànger a Yosemite, ja m’el imagino.... M’he posat algunes vies de deures, però el que més m’hagués agradat es estar a la festa d’Estall... Gaudeix del descans, t’el mereixes. Espero amb ganes el 2on volum. Pastes i Piju (els bigüaleros de Tous)by Piju - Escalada Artificial
Hola Axel, En un grau al voltant de la Statuscuo, et recomano: MANOWAR: la clàssica de dificultat XEMENEIA PICAZO: guapa i exòtica. CARTEROPHOBIA: més salvatge, últims llargs de película. Apa, a tibar-li! (però vigila que no petin)by Piju - Doll
A les botigues d'Ax les Thermes veníen una guia barata on surt tot. Tambè hi havia un recull a un desnivel i al onaclimb el Luichy te algo penjat.by Piju - Sinsat
Hola Pato, si que te agradecería mas info de la Autopista al Infierno...puedes enviarmelo a pijuclimb@yahoo.com Gracias!by Piju - Montanejos
a les neurones queda poca cosa, però això és el que em vaig apuntar: 1º part amb algún tram de placa maco però predominen les feixes terroses. El L4 per mi és un A2+, delicat amb pitonatge trencat, llarg pas d'enxaneta a l'inici. L7 és un dièdre guapíssim de 6a+ durillo amb arribada de flanqueig i desplom curiosos. Al L9 potser hi han vàries opcions, el més ràpid em va semblar un espeby Piju - Pared de Aragón
bueno, nueva no es...la hicimos hace tres años. Nos gustó, largos bonitos, lastima del trozo de ferrata. Grado regalado en comparación con el resto de la escuela Alguién ha hecho la via del Moreno que va por la misma pared?by Piju - Montanejos
És LA CARA OCULTA, boníssima ruta: L1+L2=6b+, recomenable micros i els friends 1.5 i 2 entre els spits, L3=7a+ marciano i totalment equipat. Si et va agradar la Tridragons aquesta és per l’estil, però amb els primers llargs més definits i mantinguts. Vagi de gust l'entrepà.by Piju - Mont Roig
Hola Elf, l'últim llarg de la Gnoms surt 2 m a la dreta de la última R (cova amb pont de roca) i segueix sempre recte per una fissura poc definida entre blocs. A mitja tirada un bloc lleig talla el pas, t'hi has de pujar i llavors veus un pont de roca. La fissura mora en un diedret tancat per un desplom. Allà hi ha un pitó poc visible. Cal fer un pas a la dreta per sortir del dièdre iby Piju - Mont Roig
que jo sàpiga nomès hi ha la de les tapes negres. No estava malament a la seva época, fa 10 anys + o -, però evidentment s'ha quedat desfassada. Era un bon recull i tenia plànols detallats de cada subzona. Es parlava d'un parell que estaven recopilant info per fer una guia nova. No sé si tira endavant. De totes maneres al refu tens totes les vies noves.by Piju - Agulles
es força guapa i molt variada i amb el bon ambient de la pilastra. Sense clavar: 6a/b obligat. Porta aliens, friends fins el 3 (camalot)i joc tascons complert. Fes-la avans del Desembre, perqué molt aprop de la penúltima R hi havia un niu. Salutacionsby Piju - Pared de Aragón
Lo de la birra queda apuntat, quan feu la nostra quedem per explicar batalletes! El bolo era d'uns 50 cm, gris clar, a la repriseta sota el desplom del L4, m'hi vaig posar de peus i 'crac' es va moure, uf!!!...bé, ara ja no donarà més problemas. Ah, pel tema de la última R, ens va semblar millor fer-la directament al ràpel de baixada. (per qui no ho sàpiga, costa de veure, eby Piju - Escalada Clásica
Bones, vam fer ahir la EI TRANKI amb en Josep Pastes i ens va agradar molt. Línia elegant molt ben oberta des de baix, apretant el coco, 6c obligat. Encara li falten repeticions per que la roca sigui del tot bona, s'ens van trencar alguns cantos i vam tirar avall un mega bolo a l'últim llarg que picava directament amb la R. la meva proposició de grau (ja sabeu que : L1: 6c+, per finesby Piju - Escalada Clásica
error en mi mensaje, coincidiendo con Cantamañanas, la que me recomendaron era la "nueva dimension" no la "espacio libre".by Piju - Peñón de Ifach
¿Equipadas? ...Prueba en la "Línea Mágica", un punto más difícil, es variada y la parte central va por cuevas gruyere desplomadas. Si quieres más marcha, me recomendaron la "espacio libre", pero hay que colocar algo... tampoco esperes que toda la pared sea un rocódromo en natural, en todas la vias hay largos de todo, placas de cascarilla, de roca coralina, fisuras... Saludoby Piju - Peñón de Ifach