El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Ah! amb un joc d'aliens complert a partir del verd i un de camalots fins el 3.5 sense repetir res es passa be, afegir algun tasconet mitjàpor Piju - Collegats
Ahir la vam repetir amb el Pastes. Bona línia, molt mantinguda i oberta amb mestria: …les xapes justes i necessàries! La nova graduació ens sembla correcte, el pas de 7a+ potser massa collat: xapa enganyosa i forats amagats...a vista molt dur, un cop controlat i amb una bona apretada,ja surt. Roca molt cutre al LL1 i en algun tramet del LL3, això li puja un plus picant i no hauria de ser inconpor Piju - Collegats
Ahir la vam fer amb el Pastes Molt bona, majoritàriament per placa amb conglomerat excel.lent, però com que sempre hi ha aire entre les xapes i no està gaire tocada, vam escalar fi per minimitzar les possibilitats que peti res. La graduació ens va semblar perfecte i ben obligadeta. De material si que en vam estalviar força: passem amb aliens verd, groc, vermell i carbassa i camalots 0.75, 1,por Piju - Collegats
Via molt bona, per disfrutar a tope, llàstima que es fa curta. Amb el Paco la treiem a vista El primer llarg s’acosta mes al 7a, ja que un cantell del crux s’està trencant i cal rebotar-lo. El 7a/b ens va semblar 6c+ màxim, o 7a empalmant LL5+LL6. Hem arreglat la R del cim amb un maillón per poder rapelar-la, però es recomenable portar baguetilles per reforçar la resta de rapels. Joc alienspor Piju - Cienfuens
Hola Pepot, et contesto per alusions i perque penso que el debat sempre es interessant. Pel que fa a la ètica, cada un te la seva i es planteja l’aventura d’obrir una via com vol. Les repeticions ja opinaran sobre la qualitat del resultat final. Pel que fa al material: nosaltres vam obrir amb parabolt del 8 no per caprici, si no per que portàvem un trepant lleuger per intentar apretar més en lpor Piju - Técnica, equipo y material
tens raó Paca, ho he revisat i els trams comuns son de la "Inocente" Salut!por Piju - Frares Encantats
viot de de l’Ajipi i el Juani a l’Agulla del Centenar...qualitat i ambient! Imprescindible per a qualsevol col·leccionista de la cara nord. Topo actualitzada segons repe de Pastes i un servidor el diumenge passatpor Piju - Frares Encantats
Felicitats per la col.leccio! excel.lent activitatpor Piju - Escalada Clásica
Aquesta setmana passada algú va recollir unes ulleres de sol que vaig deixar-me al peu de la Retirada Comanche del Roc de Collars. Us agrairia que em contactéssiu per poder recuperar-les Gràcies pijuclimb@yahoo.compor Piju - Perdido / encontrado
Ahir, amb el Pastes, vam treure a vista aquesta via d’artifo i de passada arreglar-la una mica. Molt bona per fer en lliure aquesta magnifica paret, apretant una mica mes el coco amb comparació a les vies veïnes equipades. El Willow i Cia ja l’havien alliberat i coincidim bàsicament amb els seu graus, la veritat es que surt bastant assequible, sense cap tram de gaire exposició. Adjunto topo depor Piju - Roc dels Collars
la topo ja està desfassada, poc després uns altres col.legues la van repetir en 6.30h aprox i després ja es va fer tota en lliure, (7a+ em van dir...)por Piju - Paret de Catalunya
Miedo a volar, Depertaferro... Quins lolos! Felicitats!por Piju - Pared de Aragón
Ahir vam fer la Misogenos amb el Pastes. Sobre l’accident mortal, no hi ha cap resta a la via. No falta cap pitó bàsic i no hi ha cap parabolt ni espàrrec del rescat (van anar mes a la dreta, en vam detectar un dins el traçat de la Sol Negro) Faltava el segon spit del primer 6c+, que hem deixat instalat amb plaqueta blava. L’hem collat fins al fons amb la mà, però molaria apretar-lo amb una clpor Piju - Pilar de Cotatuero
la "plantita" provoca una quemadura real en la piel y en teoria es causada por la convinación del contacto con la planta+sudor+exposición al sol. con manga y pantalón largo queda solucionado, excepto en las manos (donde no hay callo)por Piju - Paret de Catalunya
Después de las de mosquetón, las reuniones mas habituales són de una sola argolla unida por cadena a la otra chapa. Efectivamente, también las hay de 2 argollas, debes bajarte de las dos. La metodología la encontrarás en este pdf, hazle una repasada, te conviene. Saludos y cuidadín...por Piju - Escalada deportiva
En quatre atacs entre Novembre i Desembre del 2008, amb en Paco hem obert una nova via, que en part “re-obra” l’Escanyapobres, sempre per baix i prioritzant l’assegurament net (encastadors), o be els pitons (tots han quedat a la via) i utilitzant només 3 espàrrecs existents (ara amb plaqueta) en els trams coincidents i 3 expansions noves en trams verges. L’Escanyapobres portava uns quinzepor Piju - Paret de Catalunya
Brutal línia, molt mantinguda i excel·lentment oberta, seguros fixes on cal, minimitzant les expansions. Rot punkt ahir per al Paco al ll1 i ll3 i per mi fins al ll2 i ll4 Punxem tots dos al ll5, clarament un plus per sobre del primer i molt complicat a vista, encara que el Paco el va treure amb reposos. Aquest llarg ens va semblar una mica rebuscat, però li dona encara mes dificultat a lapor Piju - Sant Gervàs
Sembla que ja estava superat, però el propietari de la Paret d’Aragó ha tornat a amenaçar a uns escaladors francesos i manté que està prohibit escalar-hi...aquí ho teniu: ...quan no son el polítics son els caçadors (escopeta+cigaló....mala combinació!)por Piju - Pared de Aragón
Ahir vam alliberar completament la “A vista cansada” amb en Jordi Grau, que ja li havia fet un molt bon “pegue” fa uns mesos. El tema queda així: Ll1: Tirada de la “Adiós coños”, en un sol llarg i en lliure (no se si vam ser els primers): 6c antològic. Ll4: El Jordi en lliure de primer i jo també encadeno de segon. Es va obrir escalant tots els trams en lliure però sense rotpunkt. Ahir, el trampor Piju - Paret de Catalunya
...Si la Rita aixequés el cap!por Piju - Canalda
la UEC Anoia n’acaba de començar un: telf. 938032047por Piju - Escalada deportiva
320m, ED-, 6c, A2/3. La vam fer Diumenge amb el Pastes. 8h,30’ Petit big wall de gran ambient on s’ha de donar el “callo”. Hi ha mes percentatge en lliure, però la dificultat de l’artifo es la que domina el caràcter de la via. Han desaparegut alguns pitons bàsics, per ex. al L2 i L4 però és al L6 es on es troben mes a faltar, limitant molt les possibilitats d’anar en lliure ( originalment VI+por Piju - Tozal del Vero
Hola Albert, Jo també estic preocupat i impotent davant la hòstia que ens fotran. Em temo que si, que va molt en serio, ja fa mesos que el tema s’està remenant dins de Medi ambient. Pel que se, ja estem representats a la taula de negociacions, (FEEC, clubs locals) però no se a quin nivell ho porten ni amb quin pes específic respecte els tecno-buròcrates de la Gene. Espero que s’ho currinpor Piju - Escalada deportiva
A veure, passo de polèmiques, el que explico a continuació es com a mi m’agradaria, però no ho faré (perquè no tinc temps i perquè l’he gaudit tal i com està), però entenc que cal rescatar-la de l’oblit a la que està condemnada. - El es mes important es netejar d'herba les fissures, que es el que trenca la qualitat de la via (jo ja li he fet una repassadeta). Estan molt desequipades i ambpor Piju - Aeri
En lliure (6c de la C.N.) i sense pitons, es una excepcional via, dura i mantinguda, de les bones si ets un fanàtic de la cara nord, però exposadeta: burins molt vells a les plaques i les fisures estan desequipades (sobretot al Ll1 i Ll2), tenen herba i costen de protegir. Material: joc de micros complert (aliens groc i vermell repetits o be despenjar-se de la R intermitja del Ll2 per recuperapor Piju - Aeri
aqusta normativa va entrar en vigor fa unes dues setmanes. revisa-la.por Piju - Escalada deportiva
Ja que t'agrada denunciar al jutjat, revisa´t la nova normativa reguladora a Montserrat: obidat dels teus sobrequipaments i encara menys amb químics.por Piju - Escalada deportiva
gràcies per currar-te aquestes súper ressenyes!!!por Piju - Fraucata