El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Seguint amb els intents de rECUPERAR l'estat original de les vies que han tingut menys o CAP expansio, hem repetit aquestes vies amb menys material del que hi ha actualment: HAUS ESTREMS: LL1 IV+ posant algun friend, pujable pr la canal de l'esquerra. No usada cap expansió. LL2: 6a/a+ sense usar expansions, 2 camalots del 5 i un BIG BRO, queda igual de EXPO que amb els bolts io elby TRanki - Sant Benet
FELICITATS...el futur ja esta aquiiiiiiiiii!!!! ROGER, tralla al VIATGE SENTIMENTAL... FA anys vaig estar tocant una INTEGRAL en lliure: LL1 ANGLADA: 7c o 7c+ fet al rotpunkt.BONISSIM LL1 VIATGE SENTIMENTAL: 7c o 7b+...no encadenat, fet en lliure. BONISSIM, des del mig del llarg a la R és un dels llargs més sublims de l'aeri PACA...quin tros de bavaresa... LL2 VIATGE SENTIMENTAL:by TRanki - Aeri
Paca, Quan estaven reequipant i equipant els llargs de dalt, al LL1 va saltar un dels burils vells ( xinexetes amb argolleta)...com que van reequipar amb bolts SALTEJATS ( restauració parcial, no completa), per talq ue es pogués passar en artifio van substituir el buri petat per un plom. Al llarg de diversos intents a inicis del 2000 o finals dels 90`s aquest plom estava en un tramet del crby TRanki - Aeri
Ahir va morir desprésd eun breu procés de cancer en FRANCESC SALVADÓ, escalador i ànima de www.kpujo.com Tota una vida dedicada a l'escalada i a recollir, organitzar i difondre el que segurament ha estat l'obra més inmensa que s'ha fet sobre MONTSERRAT, sempre des de una mentalitat oberta, evolutiva i alhora respectuosa. Avui a les 15:15 serà incinerat a ROQUE BLANQUES. La pàby TRanki - Escalada Clásica
Ei, sorry per l'error,....em faig gran i tal...hehehe!!!by TRanki - Escalada Clásica
Hola, potser vaig malencaminat, però crec que n'hi ha una que surt a la guia del hita. És una mena de burilada una mica estranya, amb alguns passos a equipar i a dalt roca es va encutrint a trossos...es diu MARTI no sé què??? LA vaig fer fa molts anys. Igual no és la del Teixi...sorryby TRanki - Escalada Clásica
hivernal sera inmensament mes treballosa en logistica que a l estiu... A l Estiu passat i a diferncia de tots els anys anteriors hi havia basfanta cobertura, al base, a la paret i al cim. Vagi be bou, sort i compte, es un lloc bellissim!by TRanki - Maladeta, la
La ostegun te fama d enganxacordes! Controlant previament l estat de la neu a la canal lateral de la paret, amb neu i despenjant petate, en vint minuts baixes des del coll abadias-maladeta, i d alla pots tornat a peu de via o cap al base. Abandonant alguna cosa en la reunio de la repisa de la directa i fraccionant o fent el raplel del rayon de 60 mts, tens la linia de la Guillem Malet, ultradirby TRanki - Maladeta, la
Hooola bou! De cara a ka aprox dir,te que el Cararach va pillar per exces de neu des de creguenya fa unes setmanes, pero que haura transforaat. L aprox per dalt (Renclusa) es mes k menys semblant a ler baix amb la pega que deia el Ferran, si pilles hauras de remuntar ler la canal fins el cim. Per Vallibierna, sol, implica remuntar collado creguenya, i el flanqueig fins la base, pendnt i unaby TRanki - Maladeta, la
Hola Sense ser un anàlisi TECNIC et diria que les cordes "fines" són un gran invent per a l'esportiva, molt utils per alpinisme "lleuger" i amb "certa aplicació" en vies de paret. EN ESPORTIVA jo uso la JOKER 9,1mm, és molt MANEJABLE ( la que més???), i acabes escalantq ue ni la sents. A l'hora d'assegurar tot iq ue he usat el GRIGRI, acostumoi aby TRanki - Técnica, equipo y material
El lliure és entre 6a i 6b, moltes reunions escaquejables, i moltes fissures a escollir,,,by TRanki - Maladeta, la
hehehe... Descens per la canal a la esquerra de la paret ( coll entre ABADIAS i MALADETA)...és un pedregal però si vas en compte crec que es baixa amb menys compromís que rapel.lant i en 35 minuts ets a peu de paret. Quan pujeu cap a la paret CONTROLEU les canals que desguassen des de la part esquerra de la paret ( mirant-la) cap al IBON...si les situeu, quan baixeu des del cim podeu empalmby TRanki - Maladeta, la
Hola Bow. Algunes matitzacions a aquest excel.lent comentari LL1: HI ha claus i un plom addicional. A1+/6a (?) o en lliure almenys 7à+ LL2: Inici una mica EXPO, ara hi ha un o dos claus protegint la entrada a la fissura, on abans calia clavar en mala posició. Aquest llarg surt a la guia com a 6c, és menys 6b o 6b+ com a molt...el problema és que requereix molts friends i entre el pes i asseguraby TRanki - Maladeta, la
Aquest accident va succeïr a la RASCA d'ALASKA, una de les cascades més "facils" del sector (ROQUES NEGRES), i de bohí en general. Aquesta cascada és de les primeres en apareixer al sector i de les darerres en desfer-.se, a la esquerra de tot. S'hi accdeix en 10 minuts des de la pista que mena a la presa. Des de la mateixa base comença amb un tram arrampat on et pots protegby TRanki - Accidentología, seguridad y riesgo
En un proceso de descuelgue la LONGITUD reseñada de la via, implica una información insuficiente para el conjunto de operaciones que se acaban realizando. Por comodidad de visualización, el asegurador tiende a retirarse de la base de la pared ( especialmente si aseguraba en toprope) lo que "añade" metros a la distancia total a descolgar. Taludes o prados o pendientes a pié de viaby TRanki - Accidentología, seguridad y riesgo
IUps, me'n deixava un..molt TETRIC..ala LLUIS CREUS-TIM diables...sobre la COVA, fet l'artifo...surts de l'arbre i hi ha un diedre ( vº)..a la meitat i abans del marronaco del diedre de VIº per arribar a la xemeneia-sostre, vaig fer R en un FORAT-COVA-NINXOL...una mica necròfil però hi cap una persona odues assentats....és un TUB-NÍNXOL...els dos pitons que hi havia van desferseby TRanki - Big Wall
Uepa. CONCRETAMENT la R5 del MIrall. Originalment era una bauma plena de TERRA, però de bon tamany. Ara ( suposo encara) hi cap unapersona còmodament estitrada ( sóc tamany "S-M"). et pots moure però si has de cuinar millor en HAMACA o a la guíndola. Hi vaig passar dues nits sense problema.... Afegiria també alguna "coveta o baumeta-xemeneia"...rotllo LOVE CLIMBING glaciby TRanki - Big Wall
Hem recollit una guia de la zona de TARGA en un sector aquest cap de setmana. Si és d'algú que llegeix aquest missatge poseu-vos en contacte amb nosaltres a www.celiavern.blogspot.com TRby TRanki - Boulder y psicobloc
Hola En referència a la resitencia dels bolts de 8mm ( i la resta), comentar-vos el següent que he trobat: Aquest materials són materials creats i desarrollats en base a usos de construcció. Estàn testats en formigó, donant CARREGA DE RUPTURA de 1500kg ( els de 8mm,i disculpeu si m'erro en quant a la unitat de mesura però la cosa anava per aquí...) La càrrega de ruptura és la càrregby TRanki - Técnica, equipo y material
hahah...especialment més equipada que la del Xavi eh?!!! NI que ho diguis!!!! Gracies per les indicacions jefe! Sabent que el 8è és el més killer ja me'n faig una idea més clara...caient dos cops amb la R a la cara em vaig ratllar bastant, a sobre em pensava que encara quedava molt més del mateix i vamn baixar bastanbt flipant amb el tema de roca i de grau... res bow, gracies de nou Boby TRanki - Aeri
Hola Kim. Molaria saber com queden els llargs de 7è, si més no sota una visió OBJECTIVA del tema...7b+? 7c? més? Els llargs de 6è ja em van semblar infravalorats igualment ( com dius, des del primer metre ja apretes...), el LL8 "almenys" em va semblar 7c o més, comparada amb tirades semblants ( ll1 directa amistat o ll6 de tRollryggen...) En piju s'hi va posar ( post al seu bby TRanki - Aeri
Igual YA es tarde ( frio) pero en BENASQUE hay algunas buenas, de poca dificultad ,y alguna más dura...tanto EQUIPADAS como semiequipadas, cerca del coche, estilo deportiva que puedes aprovechar para escalar con los bolts, complementando con friends o al final no usar los bolts. Son ideales para aprender o practicar ESCALADAS EN EL ESERA VOL I i II...SUPERCRACK EDICIONES (LUIS ALFONSO). MIrateby TRanki - Escalada deportiva
S'acaba de publicar una guia bastant extensa de SUPERCRACK EDICIONES( LUICHY) sobre escalades a la vall de benasc i Ésera. Apart de les ressenyes hi ha FOTO del recorregut d ela via que ajuda bastant a situar-sea l'hora d'atacar l'itinerari.by TRanki - Aneto, Pico de
Actualment esta ABSOLUTAMENT reequipada amb bolts. NO ho va fer el DT sinó a partir de la FEEC, reequipadors habituals... El llarg més obligat en lliure segueix sent el 1er ( algun friend gordo permet passar menys expo), i la resta esta igualq ue sempre tot i que els anclatges, evidentment, donen més confi... Un cop netejada la roca ja esta bastant semblant a com era abans...by TRanki - Aeri
"Arduo hallarás pasar por el AGUDO FILO DE LA NAVAJA, y penoso es, dicen los sabios, el camino de la SALVACIÓN..." FELICITATS PACA, i no dic "benvingut de nou" perquè en el fons MAI has marxat...sobre cagades...bueeeenuuu...el qui estigui lliure de pecat que arrenqui el primer bolt...!! heheh !! SALUT!!!by TRanki - Tozal del Vero
BUah bow...35 mts són ( creo) MUY ESCASOS!!! YO USO 9,1 ( la joquer) siempre, pero de 80 mts!!! Ten en cuentaque en montaña es "peligroso" debido a que estas atado aun diámetro muy delgado y en simple. En aproximaciones largas és una ventaja, así como para moverte en pared ( menos peso, alrecuperar, lanzar, plegar y escalar, menos esfuerzo acumulado=más rapidez=más seguridad)..pero cby TRanki - Técnica, equipo y material
Ei Solsow!!! El tema dels MOSCATAS es perquè n hi hagi dubte a que el nus es BLOQUEGI o passi per dins el maillon. No freguen enlloc!!! Xapar-los com a mesura de seguretat a la corda ( que això és pel qual CATEJEN en algun examen de guies.instructors-monitors si no ho fas correctament, ja dic que PER EXPERIENCIA, és una manera de apostar a guanyar a que s'enganxin ( no només que freguiby TRanki - Técnica, equipo y material
Hola, El tema del nudo retenido por MAILLON evidentemente funciona, con riesgos...el nudo puede pasar por el maillon, el maillon és menos resistente, debes abandonarlo, etc Si haces un nudo con BUCLE, y en el bucle pones dos o tres moscatsa ( de seguro mejor), ya es imposible qu epase por el maillon, y además tampoc por una anilla o intsalacion de rappel. Los mismos moscatas ( o moscata) puby TRanki - Técnica, equipo y material
Si bow, és aquest MAkita El lloc on la vam pillar és aquest ISOLANA ( c/ cobalt). L'he fet servir poc, quan vas ab poc pes pots escalar millor i la veritat es que no és pas igual que obrir amb una Ryobi de benzina !!! heheeh! Tantmateix per equipar ESPORTIVA i DESPOMS la veritat es que NO HI HA COLOR amb el tema del pes ( i del trasllat del aterial fins la paret!!!) VAgi bé!by TRanki - Escalada Clásica
Hola Bow, MAKITA pesa menys de 2kgs, sembla un assecador...apte per a broques SDS i autonomnia de UNA bateria ( en duu dues i el carregador en l'estoig que venen), de uns 10/11 bolts normals, depèn de la duresa de la roca ( 10 bolts en granet). En ser tant lleuger has d'!apretar" més en taladrar. Preu uns 360 eur. Al Leroy Mrlin o en una botiga de l'estil vaig veure unaby TRanki - Escalada Clásica